پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00017:55 - 1399/09/04

پدر و پسر میوه فروش از 30 عابر بانک کپی گرفته بودند

رئیس پلیس فتا استان فارس از دستگیری پدر و پسری که به وسیله دستگاه اسکیمر و با ترفند فروش میوه به صورت سیار، موفق شده بودند مبلغ 5 میلیارد ریال از کارت شهروندان به صورت غیر مجاز برداشت کنند ، خبر داد.

سرهنگ حشمت سلیمانی با بیان اینکه یکی از روش‌های برداشت غیرمجاز از حساب بانکی مردم کپی کردن کارت‌های اعتباری آنان به وسیله دستگاه اسکیمر است، گفت: در همین رابطه تعداد زیادی از شکات به پلیس فتا مراجعه و تقاضای پیگیری پرونده خود که مبلغ زیادی از حساب آنان به صورت غیر مجاز برداشت شده بود را داشتند.

وی افزد: کارشناسان پلیس فتا استان طی یک بازه زمانی کوتاه مدت با 30 پرونده شکایت مبنی بر برداشت 5 میلیارد ریال از حساب‌های بانکی شهروندان مواجه شدند و مطلع شدند که این افراد از دستگاه اسکیمر استفاده کرده‌اند.

سرهنگ سلیمانی  بیان داشت: ماموران با بررسی‌های بیشتر متوجه شدند که این پدر و پسر از طریق راه اندازی میوه فروشی سیار در کنار خیابان‌های شهر  شیراز  و دوره گردی، با دریافت کارت‌های بانکی شهروندان اقدام به کپی برداری از کارت مشتریان کرده‌اند.

این مقام انتظامی ادامه داد: ماموران با تلاش شبانه روزی و انجام اقدامات پلیسی در نهایت موفق به شناسایی مخفیگاه متهمان در یکی از استان‌های شرقی کشور شدند و پس از اخذ نیابت قضائی، در یک عملیات غافلگیرانه هر 2 نفر را دستگیر و به پلیس فتا استان فارس منتقل کردند.

 وی اظهار کرد: این پدر و پسر با توجه به مستندات دقیق ماموران، چاره‌ای جز اعتراف نداشتند و به برداشت 5 میلیارد ریال وجه نقد از طریق کپی کردن کارت عابر شهروندان در شیراز اقرار کردند.

سرهنگ  سلیمانی  با اشاره به تحویل متهمان به مراجع قضائی، به شهروندان توصیه کرد هنگام پرداخت و خرید، خودشان نسبت به کشیدن کارت عابر بانک در دستگاه کارت خوان اقدام کنند و از افشای رمز آن در جمع دیگران خودداری کنند.

رئیس فتا استان فارس با بیان اینکه استفاده از دستگاه کارت خوان برای کشیدن کارت و وارد کردن رمز آن جزء حقوق اصلی همه شهروندان است، عنوان داشت: شهروندان باید این مسئله را از فروشندگان و صاحبان کارت‌خوان‌ها مطالبه کنند و در صورت مشکوک شدن می‌توانند موضوع را از طریق شماره تلفن 07121827805 با پلیس در میان بگذارند تا برخورد‌های قانونی با افراد متخلف صورت گیرد.

منبع: hadese24
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین