پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00013:00 - 1399/09/11

حفر چاه 20 متری برای رسیدن به گنج / 6 حفار دستگیر شدند

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان از دستگیری 6 حفار غیرمجاز در آرادان و مهدی‌شهر خبر داد و پنج نفر از این حفاران غیرمجاز حین حفاری در یک چاه به عمق 20 متر دستگیر شدند.

به گزارش کارگر آنلاین، سرهنگ ابوالقاسم کربلایی غلامی 11 آذر ماه 1399 با اعلام این خبر افزود: پنج حفار غیرمجاز از این تعداد در حال حفاری در اطراف یکی از تپه‌های تاریخی آرادان دستگیر شدند.

وی خاطرنشان کرد: این افراد با هدف به دست آوردن اشیای تاریخی از چاهی با بیش از 20 متر عمق اقدام به حفاری غیرمجاز کرده بودند و همگی دستگیر شدند.

 فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان از دستگیری یک حفار غیر مجاز در مهدی‌شهر نیز خبر داد و افزود: این فرد به همراه چهار نفر همدست در مناطقی از شهرستان مهدی‌شهر در حال حفاری بودند.

سرهنگ کربلایی غلامی بیان کرد: این حفار غیرمجاز دستگیر و همدستان وی پس از متواری شدن، شناسایی شدند و دستگیری آنها در دستور کار عوامل انتظامی و یگان با هماهنگی مرجع قضایی قرار گرفت.

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان ادامه داد: بر اساس ماده 562 قانون مجازات اسلامی (بخش تعزیرات) هرگونه حفاری و کاوش به قصد به دست آوردن اموال تاریخی و فرهنگی ممنوع بوده و مرتکب به حبس از 6 ماه تا 3 سال و ضبط اشیاء مکشوفه به نفع وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و ادوات حفاری به نفع دولت محکوم می‌شود.

وی یادآوری کرد: هموطنان و دوست‌داران میراث‌فرهنگی می‌توانند گزارش‌های خود را از طریق تماس با سامانه خبری به شماره 31705 اعلام کنند.

منبع: hadese24
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین