پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00009:33 - 1399/09/12

۱۵ آذر، فعالیت کدام اصناف تهران از سر گرفته می‌شود؟

رئیس اتاق اصناف تهران به تغییر وضعیت شیوع کرونا در تهران از قرمز به نارنجی اشاره کرد و گفت: از شنبه هفته آینده، ١٥ آذرماه صاحبان واحدهای صنفی به جز گروه‌های ٣ و ٤ به شرط رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی می‌توانند مغازه‌های خود را باز کنند.

به گزارش کارگر آنلاین، «قاسم نوده فرهانی» روز چهارشنبه افزود: مشاغل گروه ٣ شامل دانشگاه‌ها، مدارس، حوزه‌های علمیه، آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای و زبان‌سراها و سایر آموزشگاه‌ها و کتابخانه‌ها، مهدهای کودک، استخرهای سرپوشیده، سینما و تئاتر و مراکز مشابه، موزه و باغ موزه، تالارهای پذیرایی، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی است.

وی ادامه داد: گروه ٤ نیز شامل برگزاری مراسم‌های اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و همایش‌ها، باشگاه‌های ورزشی برای ورزش‌های پربرخورد از جمله کشتی و کاراته و جودو، مدارس شبانه‌روزی، کافه، قهوه‌خانه و چایخانه با عرضه مواد دخانی، باغ وحش و شهربازی‌ها و مراکز تفریحی آبی است.

وی رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توسط اصناف تهران طی روزهای گذشته را مطلوب ارزیابی کرد و اظهار داشت: طی سه روز گذشته به ترتیب ۲۴، ۲۱ و ۱۵۰ واحد صنفی متخلف در تهران که نسبت به دستورالعمل‌های ستاد مقابله با ویروس کرونا بی‌توجه بودند، جریمه شدند.

به گفته «نوده فرهانی» از زمان اعمال محدودیت‌های مقابله با کرونا طی ١٠ روز گذشته، صاحبان ٨٠٠ واحد صنفی متخلف در سطح شهر تهران تذکر دریافت کردند و حدود ٥٠ صنف متخلف نیز پلمب شد.

وی از شهروندان و کسبه خواست دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله با ویروس کرونا را به صورت کامل رعایت کنند تا تهران دوباره به وضعیت قرمز باز نگردد و بار دیگر مغازه‌ها تعطیل نشود.

 با توجه به افزایش شیوع ویروس کرونا در سطح استان تهران و قرار گرفتن این کلانشهر در وضعیت قرمز و چندین استان و شهر و شهرستان، ستاد ملی مقابله با کرونا محدودیت‌های دوهفته‌ای را از روز شنبه اول آذرماه ۹۹ تصویب و ابلاغ کرد.

تعطیلی تمام اصناف غیرضروری و ممنوعیت تردد شبانه خودروها از ساعت ۲۱ تا ۴ بامداد از جمله این موارد است.

منبع: آفتاب
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
بانک رفاه کارگران
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین