پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00011:36 - 1399/09/24

تجویز کورتون برای بیماران کرونا نیاز به احتیاط زیادی دارد

فوق‌تخصص ریه بالغین مجتمع بیمارستانی امام خمینی(ره) گفت: به دلیل شباهت علایم آنفلوانزا با کرونا تجویز کورتون نیاز به احتیاط زیادی دارد.

به گزارش کارگر آنلاین به نقل از دانشگاه علوم پزشکی تهران، حسین کاظمی زاده افزود: نکته مهم این است که بیمار بعد از یک بار معاینه رها نشود.  معاینات اولیه می تواند به صورت مجازی انجام شود تا مراجعه به حداقل برسد. در مورد مصرف کورتون به دلیل شباهت علائم آنفلوانزا با کرونا تجویز کورتون نیاز به احتیاط زیاد دارد.

وی اظهار داشت: واقعیت این است اگر به ابتلا به کرونا شک داشته باشیم، آنتی‌بیوتیک‌ها جایگاهی ندارند، مگر شک بالینی قوی به عفونت باکتریال وجود داشته باشد. بیماری کرونا بر سیستم های بدن از جمله مغز، حافظه و خلق و خو تاثیر می‌گذارد.

کاظمی زاده ادامه داد: بهتر است داروهای ضد ویروس در فاز اول بیماری و زمانی که بیمار بستری شده است، تجویز شود.

 مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۱۰۸ هزار و ۲۶۹ نفر رسیده و تاکنون ۸۱۲ هزار و ۲۷۰ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند و ۵۷۲۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

در حال حاضر و بر اساس آخرین تحلیل‌ها، ۱۲ شهرستان در وضعیت قرمز، ۲۸۸ شهرستان نارنجی و ۱۴۸ شهرستان در وضعیت زرد و  شهرستان‌های زرین دشت در استان فارس، بافت در استان کرمان، گمیشان در استان گلستان، آستارا، بندرانزلی، رودسر و تالش در استان گیلان و آمل، بهشهر، رامسر، گلوگاه و نکا در استان مازندران در وضعیت قرمز قرار دارند.

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین