پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00014:06 - 1399/09/30

ملوان لافتی مانع خودکشی زن و شوهر جوان در دریا شد

ملوان لافتی، زن و مرد جوانی را از مرگ نجات داد. این زن و شوهر مابین لافت و پل در حال غرق شدن بودند.

بعدازظهر روز جمعه  28 آذرماه بود. دقایقی از حرکت یک دستگاه  لندینگرافت  از لافت گذشته بود. عده‌ای از سرنشینان از خودروها خارج و در حال تماشای امواج دریا بودند که ناگاه صدای درگیری لفظی زن و مرد جوانی به گوش رسید.  لحظه‌ای بعد در میان چشمان متعجب مسافران شناور، زن خودش را به درون دریا پرت کرد. بلافاصله مرد سراسیمه  برای نجات همسرش خود را به آب انداخت... این جوانان به علت عدم آشنایی با شنا،در حال غرق شدن بودند که کادر لندینگرافت جلیقه نجات را به سمت آن‌ها پرتاب کردند اما امواج ، جلیقه را از آن‌ها دور کرد. تا آنکه ناجی لافتی به داد آن‌ها رسید.

لحظه نجات

جوان 23 ساله‌ای است و دارای یک دختر 2 ماهه .14 سال است  با قایق از بندر لافت تا بندر پل، با مسافربری روزگار می‌گذراند. علی سفاری ملوان قایق اهل لافت جزیره قشم  روز حادثه را این‌گونه شرح داد: ساعت حدود 15 بود و منتظر مسافر،  یک خانمی  که عجله داشت تنهای قایق ام  را اجاره کرد،راهی پل شدیم ،در میان راه چشم من به دو نفر افتاد که در دریا دست‌وپا می‌زدند و در همان لحظه ،ملوانان لندینگرافت جلیقه نجات به سمت آن‌ها  انداختند.   وی  ادامه داد: مسیر را  عوض کردم و به‌سرعت خودم را به محل رساندم ، زن و مرد حدود 35 و 40 ساله در حال غرق شدن بودند .خودم را به آب انداختم ، موفق شدم که نخست زن که  دچار تنگی  نفس و سرفه شده بود از آب بیرون بکشم و با کمک مسافر، او را به  درون قایق  منتقل کردم و سپس مرد را نجات دادم .

حال نامناسب زوج

لحظات پر از استرسی بود .زن حالش بد بود و ملوان جوان با روش‌های احیا،  موفق شد او را از مرگ نجات دهد.

نمی‌دانستم چکار کنم ، خیلی مضطرب بودم. هردوی آن‌ها حالشان نامناسب بود،سراسیمه سرعت شناور را زیاد کردم تا به پل رسیدیم و در آنجا اورژانس  این مسافران  را به مرکز درمانی انتقال دادند.

نجات 3 نفر از مرگ

سفاری در چند سال اخیر موفق شده بود سه نفر را  از غرق‌شدگی و مرگ نجات دهد

وقتی کسی را نجات می‌دهم  فکر می‌کنم دنیا را به من دادند ، خیلی خوشحالم  که این دو جوان شهرستانی از غرق شدن نجات یافتند شاید اگر دیر به محل رسیده بودم آن‌ها زنده نبودند اما لطف خدا باعث شد در آن لحظه در محل باشم.

 وی در ادامه از مسئولین می‌خواهد برای قایق داران لافت بندرگاه بزنند.قایق دارانی برای امرار و معاش در این روزهای سخت کرونایی تلاش می‌کنند.

اتفاق مشابه

گفتنی است حدود دو ماه قبل نیز دختر جوان به‌قصد خودکشی خود را از شناور لندینگرافت در حال حرکت از لافت به سمت بندر پل پرت کرد که با فداکاری ملوان جوانی به نام  محمود پوازی از مرگ نجات یافت.

منبع: hadese24
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین