پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00015:36 - 1395/01/23

طومار خدمه همجنس‌گرای ایرفرانس برای دریافت حق امتناع از حضور در سفرها به ایران

پس از اعطای حق انتخاب از سوی ایرفرانس فرانسه به مهمانداران و خدمه زن درخصوص حضور در پروازها به ایران، خدمه همجنس‌گرای این شرکت نیز با تهیه طوماری در تلاش برای دریافت حق انتخابی مشابه از سوی مدیریت ایرفرانس هستند.

کارگرآنلاین: پس از اعطای حق انتخاب از سوی شرکت هواپیمایی ایرفرانس فرانسه به مهمانداران و خدمه زن این شرکت درخصوص حضور در پروازهای ایرفرانس به سمت ایران، طوماری خطاب به «فردریک گژی» مدیرعامل شرکت هواپیمایی ایرفرانس فرانسه و «آلن ویدالی» وزیر مشاور فرانسه در امور حمل‌ونقل از پنجشنبه گذشته تهیه شده بود، تاکنون حدود 500 امضا جمع‌آوری کرده است.

به نوشته روزنامه فرانسوی فیگارو، پس از آنکه مدیریت ایرفرانس در روز 4 آوریل به مهمانداران، خدمه و خلبانان زن این شرکت این حق را داد که در صورت عدم تمایل به رعایت پوشش اسلامی می‌توانند از حضور در پروازهای ایران خودداری کنند، این طومار هم‌اکنون خواستار آن است که خدمه همجنس‌گرای این شرکت نیز بتوانند از حضور در پروازها به ایران که همجنس‌گرایی در آن امری غیرقانونی و با اشد مجازات همراه است، امتناع کنند.

در این طومار 500 امضایی آمده است: قطعا همجنس‌گرایی افراد در گذرنامه آنها درج نمی‌شود و شیوه کار خدمه پروازها را تغییر نمی‌دهد اما به دلایل انسانی و اخلاقی غیرقابل تصور است که کسی را به اجبار به کشوری فرستاد که رفتارهایی مانند همجنس‌گرایی در آن‌ها مورد محکومیت قرار دارد.

بنابر اعلام مترونیوز، «فلور ارریگی» رئیس اتحادیه ناوگان هوایی غیرنظامی فرانسه که در موضوع پوشش اسلامی برای مهمانداران و خدمه زن ایرفرانس در سفرها به ایران بسیار درگیر بوده، اعلام کرده که در جریان تهیه این طومار از سوی خدمه همجنس‌گرای ایرفرانس نبوده اما حق امتناع از حضور در پروازهای ایرفرانس به ایران شامل حال تمامی پرسنل و کادر پروازی این شرکت صرفنظر از جنسیت و تمایلات جنسی آنها می‌شود.

شرکت هواپیمایی ایرفرانس 17 آوریل جاری پس از 8 سال غیبت، نخستین پرواز خود را از پاریس به تهران انجام خواهد داد.

شرکت ایرفرانس پیش از این از مهمانداران شرکت ایرفرانس خواسته بود از پوشش اسلامی در پروازها به سمت ایران استفاده کنند. برخی از کارکنان این شرکت، از پذیرش این دستورالعمل اجتناب کردند.

ایرفرانس همچنین از تشکیل «واحدی ویژه» برای جایگزین کردن کسانی که تمایل به پرواز به تهران ندارند، خبر داده است.

مسئول منابع انسانی این شرکت گفته است که هر یک از کارکنان زن تعیین‌شده برای پرواز پاریس - تهران که به دلایل انتخاب شخصی تمایلی به پوشیدن روسری هنگام پرواز نداشته باشد، به مقصدی دیگر منتقل خواهد شد و بنابراین الزامی به انجام این پرواز نخواهد داشت.

در حال حاضر مهمانداران و دیگر خدمه پروازی ایرلاین‌های خارجی به هنگام حضور در فرودگاه‌های ایرانی، در صورت پیاده شدن از هواپیمای خود برای اقامت موقت در مقصد، بر اساس قوانین مربوط به لزوم رعایت حجاب اسلامی، در انتخاب نحوه پوشش خود در خارج از هواپیما، ملاحظاتی را رعایت می‌کنند./فارس

 

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین