پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00012:40 - 1395/01/25

ماینده ولی‌فقیه در استان ایلام:

مسئولان به فکر احیای واحدهای تعطیل شده استان ایلام باشند

نماینده ولی‌فقیه در استان ایلام با بیان اینکه ۶۰ تا ۷۰ درصد واحدهای تولیدی تعطیل است گفت: احیا واحدهای تولیدی تعطیل استان ایلام در دستور کار قرار گیرد.

کارگرآنلاین: حجت‌الاسلام والمسلمین محدنقی لطفی امروز شورای فرهنگ عمومی شهرستان دهلران اظهار داشت: اعضای شورای فرهنگ عمومی در هر شهرستان باید با برنامه‌ریزی‌هایی که در خصوص مسائل آن شهرستان دارد خروجی‌هایی هم برای ارائه راهکارهای عملی داشته باشند.

وی با یادآوری اهمیت شعار سال افزود: نام‌گذاری امسال به نام اقتصادمقاومتی، اقدام و عمل از سوی مقام معظم رهبری بیانگر این است که رهبری انقلاب نگاه ویژه‌ای به مسائل اقتصادی کشور دارد و خواستار پیوند اقدام و عمل برای رفع تنگناهای اقتصادی است.

لطفی تصریح کرد: امروز شاهد هستیم که آمریکا و متحدان اروپایی خود در بحث توافق هسته‌ای به همه تعهدات خود عمل نکرده و بدعهدی خود را باز هم نشان داده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان ایلام افزود: این موضوع به ما این مسئله را گوشزد می‌کند که باید به خود برگردیم و به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های درونی خود تکیه داشته باشیم و اقتصاد کشور را از این ضعفی که دارد نجات دهیم.

وی عنوان کرد: در هر منطقه کشور ما بر اساس مقتضیات اقلیمی‌اش قابلیت‌هایی دارد که باید با توجه به آن‌ها و سرمایه‌گذاری بر روی آن ظرفیت‌ها به رشد اقتصادی کشور کمک شود.

وی گفت: در استان ایلام و مناطق مختلف این استان از جمله شهرستان دهلران می‌توان با تکیه بر کشاورزی و دامداری در کنار استفاده از منابع خدادادی دیگر برای بهبود وضعیت معیشت مردم برنامه‌ریزی داشت.

امام جمعه ایلام خاطرنشان کرد: در این استان که بیش از 15 درصد نفت و گاز کشور را در خود دارد متاسفانه کمترین استفاده از این منابع عظیم شده است که لازم است با اقداماتی که برای پروژه‌های پتروشیمی و پالایشگاه می‌شود از این منابع استفاده کرد.

وی گفت: در حال حاضر 60 تا 70 درصد بنگاه‌های تولیدی تعطیل است که این موضوع رشد بیکاری و بحران معیشت مردم را به دنبال دارد که باید برای رفع این مشکلات احیای این واحدهای تعطیل در دستور کار قرار گیرد.

لطفی افزود: البته دولت امسال اعتبارات خوبی برای این موضوع اختصاص داده که امیدواریم راه‌اندازی کارگاه‌ها و کارخانه‌های تعطیل این استان در پی این اعتبارات محقق شود.

وی تصریح کرد: با تفاهم و تعاملی که در استان بین مسئولان و البته همکاری مردم با مسئولان وجود دارد دورنمای حل مشکلات استان را می‌توان روشن دید.

امام جمعه ایلام به یکی دیگر از معضلاتی که اقتصاد جامعه را تهدید می‌کند اشاره کرد و اظهار داشت: قاچاق را می‌توان به عنوان یک بلای خانمانسوز برای اقتصاد کشور بیان کرد.

وی گفت: لازم است که مسئولان دستگاه قضایی و امنیتی کشور نسبت به مبارزه با معضل قاچاق چه در سطح خرد و چه در سطح کلان اهتمام جدی داشته باشند./تسنیم

 

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین