پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00011:22 - 1395/02/13

مدیرعامل شرکت پتروشیمی ایلام:

سقوط از ارتفاع جان 2 کارگر را گرفت

مدیرعامل شرکت پتروشیمی ایلام گفت: سقوط از ارتفاع جان 2 کارگر پتروشیمی ایلام را گرفت.

کارگرآنلاین: فرهاد دانشی امروز  درباره حادثه تلخ و ناگوار سقوط از ارتفاع دو نفر از کارگران زحمتکش این مجتمع اظهار کرد: پتروشیمی ایلام با حدود دو هزار نیروی انسانی متخصص و کارگر بزرگ‌ترین شرکت خصوصی در استان ایلام و همچنین بزرگ‌ترین مجتمع پتروشیمی در غرب کشور است.

وی افزود: این شرکت که از سال 92 وارد فاز تولید شده است شرکتی جوان به لحاظ زمان بهره‌برداری بوده و فاز دوم آن (واحد الفین) با حدود 70 درصد پیشرفت فیزیکی نخستین واحد الفین در غرب کشور است که تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

این مسئول ادامه داد: این شرکت با همه مشکلاتی که از سال 83 تاکنون یدک کشیده حدود سه سال است وارد فاز تولید شده و محصولاتش به خارج از کشور صادر می‌شود، پتروشیمی ایلام ظرفیت تولید سالانه 300 هزار تن پلی‌اتیلن را دارد و هم‌اکنون با 50 درصد ظرفیت به تولید خود ادامه می‌دهد.

دانشی اضافه کرد: این شرکت که با بهره‌برداری از فاز دوم آن و اخذ خوراک از پالایشگاه گاز ایلام توسعه عظیمی در استان ایجاد خواهد کرد همواره همانند شرکت‌های پتروشیمی در دنیا و کشور و دیگر واحدهای صنعتی از ابتدای کلنگ‌زنی تاکنون با حوادثی همراه بوده است.

وی تصریح کرد: حوادث ناشی از کار سومین عامل مرگ و میر در جهان بوده و جزء لاینفک هر واحد صنعتی در دنیا است، 317 هزار نفر در سال به دلیل حوادث ناشی از کار جان خود را از دست می‌دهند یعنی به عبارتی روزانه 6 هزار و 400 کارگر در سراسر جهان جان خود را از دست می‌دهند.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی ایلام خاطرنشان کرد: در کشور سالانه حدود 22 هزار حادثه ناشی از کار رخ می‌دهد که 15 هزار مورد آنها مربوط به کارگران بخش ساختمانی است و روزانه در ایران به صورت میانگین پنج نفر جان خود را از این طریق از دست می‌دهند.

دانشی ادامه داد: سالانه بیش از یک‌هزار و 400 نفر در کشور بر اثر حوادث فیزیکی ناشی از کار جان خود را از دست می‌دهند؛ واحد الفین شرکت پتروشیمی ایلام در مرحله‌ای قرار دارد که اشتغال و فعالیت کارگران در ارتفاع از شرایط اجتناب‌ناپذیری است که نیروی کارگری با آن مواجه بوده و قطعاً توأم با ریسک و آسیب‌پذیری است.

وی اضافه کرد: این ریسک‌پذیری هرگز به معنای رعایت نکردن مسائل ایمنی و عدم افزایش ضریب اطمینان از سوی مسئولان پتروشیمی ایلام و مدیران بخش ایمنی نیست، بنابراین با توجه به قانون «اول ایمنی و بعد کار» و تاثیرگذاری سه عنصر انسان، عامل مکانیکی و محیط کار در بروز حوادث باید تمام این شرایط برای فعالیت کارگران فراهم شود.

این مسئول تصریح کرد: تاکید بر رعایت نکات ایمنی از اولویت‌های این شرکت به ویژه در بخش ساختمانی است که سقوط از ارتفاع از مهم‌ترین عوامل مرگ کارگران در آن محسوب می‌شود.

دانشی تصریح کرد: در یازدهم و دوازدهم اردیبهشت‌ماه سال جاری به سبب اینکه یکی از همکاران به نام مرادجان قبادی در داربست بندهای حرفه‌ای پیمانکاری پتروهنگام حضور داشت هنگام جابه‌جایی بر روی تیر افقی بتونی که عرض آن 70 سانتیمتر بوده است برای برداشتن تخته و الوار اقدام کرده که تعادل خود را از دست می‌دهد و از ارتفاع 10 متری سقوط می‌کند.

وی گفت: در دوازدهم اردیبهشت‌ماه نیز نفر کمکی جوشکار به نام علی کاظمی برای جمع کردن برزنت محافظ اقدام می‌کند که تعادل خود را از دست می‌دهد و منجر به حادثه سقوط و فوت وی می‌شود.

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین