پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00009:03 - 1395/02/20

رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی آمل خبر داد

عضویت 5800 کارگر در انجمن صنفی کارگران ساختمانی آمل

رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی کارگران ساختمانی آمل با اشاره به عضویت 5 هزار و 800 کارگر ساختمانی در این شهرستان، از اختصاص زمین برای احداث ساختمان انجمن خبر داد.

کارگرآنلاین: همایش مجمع عمومی و مجمع فوق‌العاده کارگران ساختمانی این شهرستان برای ترویج بیمه کارگران ساختمانی و آموزش ایمنی کارگران ساختمانی برگزار شد.

در این همایش که با حضور مسؤولان استانی و شهری همراه بود، انتخابات هیأت مدیره و بارزسان انجمن صنفی کارگران ساختمانی این شهرستان برگزار شد که در بخش هیأت مدیره 15 نفر و برای انتخاب بازرسان پنج نفر کاندیدا شدند.

در این بین 9 نفر به عنوان اعضای هیأت مدیره و دو نفر به عنوان بازرس انجمن صنفی کارگران ساختمانی آمل به خدمت مشغول می‌شوند.

عضویت 5800 کارگر در انجمن صنفی کارگران ساختمانی آمل

رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی کارگران ساختمانی شهرستان آمل در این همایش 3 هزار نفره اظهار کرد: برای آموزش ایمنی به کارگران ساختمانی کلاس‌های آموزشی در نظر گرفته شد که این آموزش‌ها در سال‌جاری برای همه کارگران ساختمانی اجباری است.

مسلم مکاری با اشاره به آموزش ایمنی کار به بخش بزرگی از جامعه کارگران ساختمان کار بزرگی است، افزود: تاکنون بیش از یک‌هزار و 600 کارگر ساختمانی در آمل آموزش‌های ایمنی کار را پشت سر گذراندند.

وی با اعلام اینکه آموزش‌های لازم توانست کاهش 26 درصدی آمار حوادث ناشی از کار را در این شهرستان شامل شود، بیان کرد: نباید کارگران ساختمانی در جامعه مظلوم واقع شوند و نباید اجازه داد تا کسی حق این اقشار زحمتکش را پایمال کند.

رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی کارگران ساختمانی شهرستان آمل گفت: با همکاری رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی آمل و مدیریت مطلوب در امور شهری امنیت و آرامش لازم برای تشکل‌های مختلف صنفی ایجاد شد.

وی با اشاره به رکود اقتصادی و کاهش فعالیت‌ها در صنعت ساختمان، اظهار کرد: دفتر انجمن صنفی کارگران ساختمانی شهرستان آمل آماده ارائه خدمات، دریافت نظرات، پیشنهادات و انتقادات کارگران است.

مکاری با تاکید بر اینکه 5 هزار و 800 کارگر ساختمانی فعال در بخش‌های مختلف در این انجمن عضویت دارند، یادآور شد: مجموعه انجمن صنفی کارگران ساختمانی این شهرستان با پرداخت حق عضویت 20 هزار ریال به گردش درآمد و وجود کارگران در آن را برای خود ارزش می‌دانم.

سیستم پرتال بیمه کارگران ساختمانی راه‌اندازی می‌شود

وی با اعلام اینکه سیستم پرتال بیمه کارگران ساختمانی سال آینده به اجرا در می‌آید، تصریح کرد: باید افرادی که کارگر نیستند از انجمن صفی کارگران کنار گذاشته شوند.

مکاری با اشاره به اینکه نباید هیچ کوتاهی برای احقاق حق کارگران و دفاع از حقوق آنها انجام شود، گفت: کارگران باید با تنظیم قرارداد سرکار حاضر شوند زیرا در صورت نبود قرارداد در مواقع لزوم نمی‌توان از آنها حمایت و دفاع کرد.

رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی کارگران ساختمانی شهرستان آمل با اشاره به برگزاری مجمع عمومی سال گذشته و قول تحقق در اختیار گرفتن زمین برای ساخت دفتر انجمن صنفی، اظهار کرد: این مهم با تلاش نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی، دریافت نامه اهدای زمین از وزیر متبوع و مصوب شدن در بین اعضای شورای اسلامی شهر محقق شد.

وی با اعلام اینکه 350 متر زمین در شهرکت نبوت برای احداث ساختمان دفتر انجمن صنفی کارگران ساختمانی شهرستان آمل در نظر گرفته شد، گفت: ایجاد ساختمان دفتر انجمن صنفی نیازمند همکاری همه اعضا است تا در آن مکان اداری، اتاق کنفرانس و کلاس‌های مورد نیاز برای آموزش دوره‌های ایمنی ایجاد شود./فارس

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین