پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00016:45 - 1395/03/22

۵۵ دفتر دانشگاهی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در بیانیه‌ای تاکید کرد

لزوم برخورد قاطع با عاملان شلاق زدن کارگران

۵۵ دفتر دانشگاهی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان ضمن تشکر از کارگران زحمتکش ایران اسلامی، خواستار مجازات تمامی عاملان شلاق زدن کارگران معترض «آق‌دره تکاب» شدند.

کارگرآنلاین: 55 دفتر دانشگاهی جامعه اسلامی دانشجویان در بیانیه‌ای خواستار مجازات عاملین شلاق‌زدن کارگران معدن آق‌دره تکاب شدند.

 

در این بیانیه آمده است: در روزهای اخیر متاسفانه خبر ناگواری به گوش ملت شریف ایران رسید که قلب هر انسان عدالتجو و عزت‌خواهی را به درد آورد که آن خبر شلاق خوردن کارگرانی بود که به سختی و با کمترین دستمزد به دنبال روزی حلال بوده‌اند و به دلیل بیکاری حاصل از رکود اقتصاد، اعتراض صنفی نموده‌اند.

 

در بیانیه اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان تاکید شده است: کارگران جزء مهمترین عناصر اقتصاد مقاومتی به شمار می‌آیند، عرق‌ جبین و دستان پینه‌بسته کارگران است که می‌تواند دست احتیاج به غرب و شرکتهای چند ملیتیشان را که چون زالو به پیکر کشورها می‌افتد را نجات داده و آن را کوتاه نماید و غرور و عزت ملی را در تلالو اقتصاد مقاومتی رقم بزند.

 

در ادامه این بیانیه آمده است: کار کارگران مصداق بارز روزی حلال است که با مشقت فراوان به دست آورده و به نزد خانواده‌شان می‌برند و تعدیل یکباره نیرو و حقوقهای اندک و نادیده گرفتن صدای تظلم‌خواهی ایشان ظلمی بزرگ به مردمانی است که با کمترین توقع، بیشترین راندمان کاری را در کشور عزیزمان دارند و مثل بسیاری از مدیران دولتی از حاشیه‌های امن ساختاری و حقوقهای نجومی و سفرهای آنچنانی داخلی و خارجی برخوردار نیستند و شاید تنها انتظارشان قطع نشدن همین حقوق اندک و مستضعفی‌شان می‌باشد.

 

متاسفانه در قضیه اخراج کارگان معدن آق‌دره تکاب شاهد ناملایمتی مسئولین و افرادی بودیم که به جای آنکه دستگیر کارگران در مشکلات باشند با سرپوش‌‌ گذاری و عدم اقدام به موقع در زمان اعتراضات کارگران را به وضع خود رها کرده و نه تنها به درد آنان نرسیده بلکه نمک بر زخم آنان پاشیده و رهایشان کرده بودند.

 

این بیانیه تاکید می‌کند: در نتیجه این اتفاق اعتراضات صنفی رخ می‌دهد و مسئولین استانی و شهرستانی با زدن انگ اخلالگر به این کارگران مظلوم، باعث می‌شوند تا شعر شلاق بر دل سوخته کارگران هک شود.

 

دفاتر اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در ادامه با طرح سوالاتی از قوه قضائیه، مجریه و مقننه تصریح کرده است: آیا روا نیست که قوه قضاییه نیز در اینگونه موارد با سعه‌صدر بیشتر و توجه به مفهوم عدالت و نه مساوات با اینگونه موارد برخورد نموده و نگذارد اینگونه مسائل موجب تشویش اذهان عمومی و وهن نظام اسلامی گردد.

 

آیا روا نیست که قوه مجریه بعد از سه‌ سال دست از شعار و وعده برداشته و به صورت عملیاتی پیگیر امور مستضعفین و محرومین و اصناف و اقشاری شود که زیر بار چرخ مشکلات اقتصادی و توسعه سرمایه‌داری استخوانهایشان در حال خرد‌شدن می‌باشد و عدم اقدام به موقع و حمایت از ایشان و عدم نظارت کافی بر پیگیری بیمه‌ها و برگه‌های سفید امضای قرار داد کارگر و کارفرما و ... موجب معضلات بیش از حد خواهد گردید.

 

آیا روا نیست که قوه مقننه با بازبینی مجدد قوانین کار منطبق با دوران اقتصاد مقاومتی و شرایط کنونی کشور، راه را برای بهبود وضع اشتغال و محیط کار برای خروج از رکود و تورم و تعدیلهای انسانی به وظیفه خطیر خود در این مساله با توجه به اتمام فضای انتخابات مجلس دهم با توان بیشتری گام بردارد.

 

در پایان این بیانیه تاکید شده است: ما دفاتر دانشگاهی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان بر همین اساس بر خود وظیفه می‌دانیم که از کارگران زحمتکش ایران اسلامی به‌خصوص کارگران شلاق خورده آق‌دره تکاب اعلام حمایت نماییم و از مسئولین امر توقع داریم با بازبینی این مساله اجتماعی و اقتصادی نسبت به مجازات تمامی مسئولینی که در حمایت از این کارگران کوتاهی نموده یا سکوت کرده‌اند اقدام قاطع انجام داده تا دیگر در نظام اسلامی‌ شاهد برخورد اینچنین با مستضعفین و مظلومین نباشیم.

تسنیم

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین