پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00018:02 - 1395/07/01

دیدار مسئولان ایران و عربستان در دفتر مرکزی اوپک

بلومبرگ به نقل از سه منبع آگاه گفت: مسئولان ایران و عربستان یک هفته مانده به آستانه اجلاس غیر رسمی اوپک در دفتر مرکزی این سازمان دیدار کردند.

کارگرآنلاین:مسئولان ایران و عربستان به عنوان اعضای اصلی اوپک یک هفته قبل از نشست سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در الجزیره با همدیگر ملاقات کردند.

براساس اعلام سه منبع آگاه، این دو کشور تولیدکننده نفت به همراه عضو دیگر یعنی قطر در دفتر مرکزی سازمان اوپک در اتریش ملاقات داشتند.

منابع آگاه که به دلیل خصوصی بودن موضوع نخواستند نام‌شان فاش شود، گفتند: آنها زمینه بحث‌های غیر رسمی بین وزرای انرژی کشورهای عضو اوپک و روسیه را که قرار است هفته آینده در الجزیره برگزار شود را آماده می‌کردند.

براساس این گزارش، گفت‌وگوی رو در وی بین ایران و عربستان به عنوان دو عضو مؤثر و اصلی و رقیب در منطقه نشان می‌دهد تلاش‌های دیپلماتیک که برای به نتیجه رسیدن بحث‌ها در الجزیره به‌رغم ابهاماتی که در بازار وجود دارد انجام می‌شود.

قیمت نفت در ماه جاری در میان نگرانی‌هایی مبنی براینکه تعهد جدی برای کاهش عرضه نفت از سوی تولیدکنندگان وجود ندارد به شدت تهدید شد.

بررسی‌های بلومبرگ از 23 تحلیلگر نشان می‌دهد که تنها 2 نفر از آنها در این هفته پیش‌بینی کرده‌اند که توافقی در هفته آینده در نشست غیر رسمی اوپک وجود نخواهد داشت.

مایکل لینچ رئیس مؤسسه پژوهشی اقتصادی و انرژی در وینچستر ماساچوست معتقد است باید تغییر رفتار در مسئولان ریاض دیده شود و به اعتقاد وی نتیجه مثبتی در مذاکرات الجزیره بسیار محتمل است.

قرار است در حاشیه نشست بین‌المللی انرژی که 26 تا 28 سپتامبر در الجزیره برگزار می‌شود اعضای اوپک و تعدادی از اعضای غیراوپک گردهم بیایند و درباره طرح فریز نفتی مذاکره کنند. در صورت تصویب این طرح تولیدکنندگان نفت موظف خواهند بود تا تولید خود را کاهش دهند تا قیمت در بازار افزایش یابد.

منبع: فارس

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین