پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00017:37 - 1395/09/16

محکومیت بدوی یک معاون روحانی

دستور آملی‌لاریجانی برای رسیدگی به پرونده‌های برادرانش

محسنی‌اژه‌ای گفت: برادر رییس قوه قضاییه مورد سؤال بود، رییس قوه دستورداد؛ "هیچ ملاحظه‌ای درباره برادر من نکنید." دستورداد درباره برادر دیگرش که مسایلی براساس گفته‌های آقای احمدی‌نژاد و مرتضوی مطرح بود "بررسی کنید واگر جرمی اتفاق افتاده ملاحظه نکنید".

به گزارش کارگرآنلاین، حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای ضمن گرامیداشت روز دانشجو و شهدای دانشگاه‌ها در همه عرصه‌ها اظهار کرد: ما در برخی مقاطع تاریخ شاهد اتفاقاتی هستیم که زنده نگاه داشتن آن مقطع، موضوعیت پیدا می‌کند، یکی از آن مقطع‌ها، روز 16 آذر سال 32 است.

وی با اشاره به خصوصیات نهضت دانشجویی گفت: بسیاری از دانشجویان ما در قبل و بعد از انقلاب به شهادت رسیدند، اما چرا 16 آذر را زنده نگه می‌داریم و احترام خاص قائل هستیم" 16 آذر مبارزه با نفوذ و سلطه بیگانه و هر نوع ظلم داخلی و خارجی و خواستن عدالت بود. ضرورت مبارزه با ظلم و ظالم در همه مقاطع تاریخی وجود دارد و باید وجود داشته باشد. مبارزه با سلطه و نفوذ استکبار و بیگانه چیزی نیست که فقط در یک مقطع خوب باشد. عدالت‌خواهی و عدالت‌گستری چیزی نیست که در یک مقطع مفید و در یک مقطع غیرمفید باشد.

معاون اول قوه قضاییه گفت: امروز دانشجوی دانش‌پژوه، بصیر و شجاع و انقلابی و خستگی ناپذیر ماست که می‌تواند بسیاری از کژی‌ها را راست کند. امروز دانشجوی بصیر است که می‌تواند از بسیاری از مفاسد و مظالم و رذائل انسانی جلوگیری کند. ما از دانشجوی عزیزمان غیر از این توقع نداریم که بگوید، بنویسد و بایستد و فریاد بزند.

محسنی‌اژه‌ای با بیان "امروز وقتم را آزاد کردم تا به سؤالات شما پاسخ بدهم" خاطرنشان کرد: امروز دشمن ما روی دو چیز فوق‌العاده سرمایه‌گذاری می‌کند؛ نخست نفوذ در جهت تأثیر بر تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی مدیران و دوم تخریب روحیه مردم به‌ویژه جوانان. امروز تلاش دارند که هم جنایت‌های شیطان بزرگ را در ذهن ما به فراموشی بسپارند و هم حساسیت ما را نسبت به جنایت‌های آمریکا کم کنند.

سخنگوی قوه‌قضاییه درباره حساب‌های قوه‌قضاییه گفت: امروز یک هجمه سنگینی علیه قوه قضاییه است و این دلایل مختلفی دارد و یکی از دلایل آن است که مفسدین و نفوذی‌ها به این نتیجه رسیدند که قوه قضاییه قدرت برخورد با آنها را پیدا کرده است. یک وقتی می‌گفتند "چرا با آفتابه‌دزدها برخورد می‌کنید؟" اما امروز می‌توانید ببینید که چه‌کسانی زندان هستند. برادر رییس قوه قضاییه مورد سؤال بود و رییس قوه به‌طور مشخص دستور داد که "هیچ‌گونه ملاحظه درباره برادر من که دارای پرونده است نکنید"، دستور دادند درباره برادر دیگرشان که مسایلی مطرح شده بود، "آنچه را که آقای احمدی‌نژاد و مرتضوی گفتند، بررسی کنید و اگر جرمی اتفاق افتاده ملاحظه نکنید".

وی ادامه داد: یکی از افراد پرقدرت مالی و سیاسی و سابقه تاریخی هاشمی رفسنجانی است. یک وقتی می‌گفتند "باور نمی‌کنیم بستگان ایشان زندانی شوند". شما ملاحظه کردید همزمان دختر ایشان در زندان و پسر ایشان در بازداشت موقت بود و دختر دیگرش مورد اتهام قرار گرفته بود و در رفت و آمد به دادسرا بود. در دولت سابق که هنوز روی کار بود و به قوه قضاییه فشار می‌آورد، نسبت به افرادی که اتهام داشتند، قوه قضاییه کوتاهی نکرد. وقتی که آقای رحیمی هنوز معاون اول بود، بیش از 10 جلسه مورد تحقیق قرار گرفت و برخی جلساتش سه الی چهار ساعت طول می‌کشید.

محسنی‌اژه‌ای ادامه داد: احمدی‌نژاد در تحقیق از معاون اجرایی خود به‌شدت مخالف بود اما قوه قضاییه کوتاه نیامد. یک وقتی پیش آمد آقای خاتمی که رییس جمهور بود، گفت "شنیدم که شما حکم اختلاس فلان مدیر ما را تأیید کردید؛ آخر فلان مبلغ اختلاس است؟"، گفتم "سر مبلغ اختلاف دارید یا اصل اختلاس؟"، گفتم "قانون گفته است" که در جواب گفت "این قانون، قانون بیخودی است".

سخنگوی قوه‌قضاییه گفت: در این دولت هم بسیاری از افراد هستند تحت تعقیب قرار می‌گیرند و اگر اسناد و مدارک علیه‌شان باشد، قوه قضاییه کوتاه نمی‌آید. در همین هفته‌های اخیر یکی از معاونان رییس جمهور که مطلبی را درباره یکی از روستاها گفته بود، در دادگاه بدوی محکوم شده اما چون قطعی نشده از بیان اسم معذورم./تسنیم

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین