پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00016:31 - 1395/10/01

کار عجیب این زنان برای امرار معاش+تصاویر

اقتصاد پرنوسان کشور ونزوئلا و فشار بر خانواده ها باعث شده تا زنان برترین دارایی خود یعنی موهایشان را به حراج بگذارند تا بتوانند درآمدی کسب کنند.

به گزارش کارگرآنلاین؛ به تازگی تجارتی در کشورهای آمریکای لاتین و جنوبی آغاز شده و آن خرید و فروش موهای سر است.

گفتنی است، وضعیت بد اقتصادی کشور ونزوئلا و تکیه بر اقتصاد تک قطبی نفتی باعث شده است تا بسیاری از مردم آن کشور با فقر مواجه شوند.

صدها تن از زنان ونزوئلایی که به طور ژنتیکی موهای خوب، پرپشت و بلندی دارند برای بدست آوردن پول برای مخارج زندگی، خرید غذا و دارو به یکی از شهرهای کشور کلمبیا سفر می کنند تا در آنجا موهای خود را به خریداران و تاجاران مو بفروشند و پول بدست بیاورند.

موهای بلند زنان ونزوئلایی به قیمت بسیار کم خریداری می شود اما این زنان تنها به خرید دارو مواد غذایی فکر می کنند.

تارهای موی خریداری شده معمولا برای تهیه کلاه گیس یا اکستنش مو مورد استفاده قرار می گیرند و با قیمت های بسیار بالایی به فروش دوباره می رسند.

موهای طبیعی به نسبت موهای مصنوعی زیبایی بهتری دارد و کلاه گیس هایی طبیعی از آنها ساخته می شودو با قیمت های گزاف در دنیا به فروش می رسند.

بسیاری از این زنان سالها مراقب موهای خود بوده و آنها را بسیار بلند کرده اند و بچه های کوچکی دارند که می خواهند برای آنها غذا و پوشاک تهیه کنند اما این تاجران نوظهور تنها به تجارت خود فکر می کنند./توریسم آنلاین
 

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین