پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00013:14 - 1395/11/23

تجمع اعتراضی کارگران روغن نباتی جهان مقابل استانداری زنجان

بی‌پولی و بیکاری؛ عبدی امسال کارگران زنجانی

حدود 200 کارگر کارخانه روغن نباتی جهان چندی پیش از کار بیکار شدند که امروز این کارگران با تجمع اعتراضی مقابل استانداری زنجان خواستار رسیدگی به مشکلات خود در آستانه سال جدید شدند.

به گزارش کارگرآنلاین، از دهه نخست بهمن‌ماه امسال کارگران روغن نباتی جهان بیکار شدند؛ بدین منظور امروز 200 نفر از این کارگران در مقابل استانداری زنجان تجمع کردند.

ماجرای بلاتکلیفی کارگران کارخانه روغن نباتی جهان زنجان موضوعی است که از مدت‌‍‌ها قبل بحث آن مطرح بوده و متأسفانه تدبیری برای آن اندیشیده نشده است.



بر مبنای این گزارش، کارگران بیکار شده کارخانه روغن نباتی جهان از روز دهم بهمن‌ماه چندین بار برای اعتراض مقابل استانداری زنجان جمع شدند تا مشکلات خود را به گوش مسؤولان برسانند.

از زمان واگذاری شرکت روغن نباتی جهان به بخش خصوصی به بهانه‌های مختلف این کارخانه در آستانه تعطیلی قرار گرفته و نیروهای آن تعدیل شده و این بار 200 کارگر روغن نباتی جهان از این کارخانه اخراج شده‌اند.

امروز نیز کارگران روغن نباتی جهان به همراه خانواده‌های خود در مقابل استانداری جهان تجمع کرده‌اند و همین امر موجب بروز اختلال در رفت و آمد شده است، این تجمع از یک ساعت قبل آغاز شده و هم‌اکنون نیز ادامه دارد.

لازم به ذکر است، دقایقی پیش مدیرکل سیاسی استانداری زنجان در تجمع اعتراضی کارگران روغن نباتی جهان حاضر شد.

از جمله شعارهایی که تجمع‌کنندگان سر می‌دهند شامل «نیروی انتظامی تشکر تشکر»، «استاندار حمایت حمایت»، «مسؤول بی‌لیاقت نمی‌خواهیم نمی‌خواهیم»، «عیدی امسال ما بیکاری، بی‌پولی»، «یک اختلاس کم بشه، مشکل ما حل میشه»، «مسؤول بی‌لیاقت اخراج باید گردد» و «مرگ بر مفسد اقتصادی» است.



بر اساس این گزارش، کارخانه روغن نباتی جهان در کیلومتر 16 بزرگراه زنجان - قزوین قرار گرفته و با بیش از 50 سال فعالیت از بزرگترین و قدیمی‌ترین کارخانجات تولید روغن در ایران است و انواع روغن‌های نباتی از جمله روغن‌های مایع و قنادی و کره گیاهی را تولید می‌کند./فارس

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین