پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00010:55 - 1396/03/17

واریز یارانه به ثروتمندان از محل پول نفت و مالیات!

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس ضمن انتقاد از اجرا نشدن قانون درباره قطع یارانه دهک‌های پردرآمد گفت: دولت بدون اینکه یارانه ثروتمندان را قطع کنند، از محل پول نفت و مالیات، برای ثروتمندانی که یارانه‌شان قبلا قطع شده بود نیز مبالغی را واریز کرد.

به گزارش کارگرآنلاین، محمد دهقان  درباره روند حذف دهک‌های ثروتمند از دریافت یارانه بیان کرد: یک تناقض و بی عدالتی‌ای در زمینه پرداخت یارانه‌ها به چشم می‌خورد.
 
وی ادامه داد: از طرفی ادعای کارشناسی شان این بود که یارانه دادن کار پوپولیستی است و طوری صحبت میشد که حداقل یارانه افراد ثروتمند را حذف می‌‌شود، اما این اتفاق نیفتاد.

دهقان خاطرنشان کرد: با وجود اینکه مجلس قبلا تصویب کرده بود که یارانه دهک‌های ثروتمند حذف شود، ولی دولت با احتیاط‌های سیاسی با این موضوع برخورد می‌کند و حاضر نیست یارانه ثروتمندان را قطع کند.

نماینده شاندیز و طرقبه عنوان کرد: متاسفانه یارانه معدودی از ثروتمندان که قبلا قطع شده بود، در زمان انتخابات دوباره پرداخت شد.

این عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس تاکید کرد: ما مصوبه‌ای در قانون برنامه ششم داریم که براساس آن باید یارانه ثروتمندان را قطع می‌کردند و از محل قطع این یارانه از طریق کمیته امداد و سازمان بهزیستی به یارانه ضعفا اضافه می‌کردند و اندازه یک چهارم حقوق به نیازمندان می‌دادند.

دهقان افزود: بدون اینکه یارانه ثروتمندان قطع شود، از محل پول نفت و مالیات، برای ثروتمندانی که یارانه‌شان قبلا قطع شده بود نیز مبالغی  واریز شد./میزان

 

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین