پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00013:54 - 1400/02/15

زنده ماندن کوهنورد ۵۲ ساله پس از سقوط از ارتفاعات روستای «سیردره»

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان اسدآباد از سقوط کوهنوردی ۵۲ ساله از ارتفاعات روستای سیر دره این شهرستان خبر داد.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان اسدآباد از سقوط کوهنوردی ۵۲ ساله از ارتفاعات روستای سیر دره این شهرستان خبر داد.

محمدرضا اعتصام اظهار کرد: با اعلام مرکز کنترل و فرماندهی  عملیات جمعیت هلال احمر استان، نجاتگران این جمعیت در سریع ترین زمان خود را به محل حادثه رساندند.

وی  با بیان اینکه در این حادثه کوهنورد دچار آسیب شدیدی شده بود، افزود: نخستین تیم ساعت ۱۸.۴۵ دقیقه خود را به محل حادثه رساند و با درخواست پشتیبانی تیم دوم در قالب مسئول امدادونجات شهرستان و پنج نفر نجاتگر در ساعت ۱۹.۱۵ دقیقه در محل حاضر شدند و عملیات امدادرسانی را با مشارکت فوریت های پزشکی شهرستان آغاز کردند.

اعتصام خاطرنشان کرد: ارزیابی اولیه نجاتگران و عوامل فوریت پزشکی حاکی از مصدومیت شدید ناحیه سر، ستون فقرات و اندام های تحتانی است که با آتل بندی و فیکس کردن اندام ها و انجام سایر اقدامات لازم، با استفاده از بسکت و پیاده روی طاقت فرسا در مسیر کوهستانی، مصدوم را تا محل استقرار آمبولانس های هلال احمر حمل کرده و پس از انتقال به روستا شخص آسیب دیده در ساعت ۲۰.۳۰ دقیقه تحویل آمولانس اورژانس ۱۱۵ و به بیمارستان اعزام شد.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان اسدآباد با قدردانی از زحمات نجاتگران یادآور شد: در صورت مواجهه با هر گونه مصدومیت در کوهستان علاوه بر حفظ خونسردی موارد به شماره ۱۱۲ یا ۱۱۵ اعلام کنیدو از هر گونه اقدام غیراصولی برای مصدوم اکیداً خودداری شود.

منبع: حادثه 24
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
بانک رفاه کارگران
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین