پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00009:40 - 1400/03/12

جزئیات دستگیری ضاربان محیط بان قمیشلو

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان در خصوص دستگیری دو شکارچی ضارب محیط بان پارک ملی و پناهگاه حیات وحش قمیشلو توضیح داد.

ایرج حشمتی در خصوص دستگیری ضاربان محیط بان پارک ملی قمیشلو، اظهار کرد: هفته گذشته دو شکارچی در حال تعقیب ماده آهوی آبستن با بدترین روش بود که درپی آن حیوان از خستگی به حالت نیمه جان درآمده و با محیط بان پارک ملی قمیشلو که مشغول گشت زنی در منطقه بوده، مواجه می‌شوند و محیط بان که به دلیل خشکسالی برای جلوگیری از خروج حیات وحش در حال انجام وظیفه بوده، آنان را متوقف می‌کند اما این شکارچیان او را مورد ضرب و جرح قرار داده و در همان حالت رها کرده و متواری می‌شوند.

وی افزود: پس از انتقال محیط بان به بیمارستان و هماهنگی‌های لازم با دادستان محترم شهرستان انجام شده و با کمک پرسنل نیروی انتظامی کمتر از ۱۰ ساعت یکی از ضاربان دستگیر و متخلف دوم که عامل اصلی این ضرب و جرح بود نیز با حکم ویژه قاضی پرونده روز دوشنبه جلب و تحویل مقامات قضائی شد.
افزایش پراکندگی حیات وحش در خارج از مناطق حفاظت شده

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان با بیان اینکه به دلیل شدت خشکسالی امسال، پراکندگی حیات وحش در خارج از مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست افزایش یافته است، افزود: اگر اعتبارات ملی مدیریت بحران در کنار اعتبارات سازمانی برای پایش مناطق، تأمین علوفه و آب‌رسانی به حیات وحش در شرایط خشکسالی به اداره کل محیط زیست تخصیص یابد، می‌توان از بروز چنین اتفاقات ناگواری در مناطق تحت مدیریت محیط زیست استان جلوگیری کرد.

وی با بیان اینکه حیات وحش بخش ارزشمند و مهم طبیعت است، تصریح کرد: افراد باید موارد تخلف شکار و صید را به نزدیک‌ترین پاسگاه یا اداره محیط زیست اطلاع دهند تا با متخلفان برخورد قانونی شود.

حشمتی خاطرنشان کرد: اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان با جرایم ضرب و جرح به محیط بانان برخورد قانونی خواهد کرد و در این زمینه از هیچ تلاش و کوششی در راستای حفظ سلامت جسمی محیط بانان مظلوم دریغ نمی‌کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان با بیان اینکه در حال حاضر فصل زادآوری حیات وحش است، افزود: با هر گونه تجاوز به مناطق تحت مدیریت این دستگاه توسط شکارچیان به صورت جدی برخورد قانونی خواهد شد.

منبع: ایمنا
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین