پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00017:55 - 1398/05/29

زیاده‌روی در "آمیزش جنسی" خطرناک است

اگر در آمیزش جنس ی زیاده روی دارید این مطلب علمی را بخوانید

زیاده‌روی در "آمیزش جنسی" عوارض خطرناک و مختلفی می‌تواند داشته باشد که در این مطلب به برخی از این عوارض و خطرات اشاره شده است.
به گزارش کارگر آنلاین ؛ سلامت "قوای جنسی" یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های سلامت جسمی و روحی افراد است و بروز هرگونه اختلال، ضعف و بیماری جنسی می‌تواند بر تمام مؤلفه‌های سلامتی افراد مؤثر باشد و حتی زمینه‌‌ساز ابتلا به بسیاری از بیماریها، فشارهای عصبی و بیماریهای روحی و روانی نیز شود.
 
دقیقاً به همین دلیل است که تمام مؤلفه‌‌های "سلامت جنسی" از اهمیت مضاعفی برخوردارند و بخش زیادی از کیفیت زندگی‌ زناشویی به همین مسئله وابسته است؛ از سوی دیگر، ریشه بسیاری از مشکلات زوجین را باید در مسائل جنسی و میزان دانش و توانمندی عملی زن و مرد در برآوردن صحیح و کامل نیازهای جنسی یکدیگر جست‌وجو کرد.
 
بر همین اساس در منابع طب سنتی و طب اسلامی به مسئله سلامت و قوای جنسی توجه ویژه‌ای شده و دستورالعمل‌ها، راهکارها، تذکرات و تدابیر تغذیه‌ای بسیار دقیق و ریزی در این حوزه ارائه شده است.
 
اما یکی از مشکلات جدی زوجین در جامعه امروزی ما نیز "ناتوانی و ضعف قوای جنسی" است که در واقع زمینه‌ساز بسیاری از مشکلات جسمی و روحی بعدی نیز می‌تواند باشد؛ از این رو توجه و تسلط به روشهای غلبه بر ضعف قوای جنسی و روشهای صحیح ارضای نیازهای جنسی از اهمیت دوچندانی برخوردار است.
 
از سوی دیگر متأسفانه به‌دلیل برخی معذوریت‌های بی‌دلیل و حیای بی‌جا در فرا گرفتن دانش و توانمندی‌های لازم و ضروری در روابط جنسی زوجین باعث شده که بسیاری از افراد متأهل از همین منظر دچار آسیب‌ها و چالش‌های جدی و بعضاً غیرقابل جبرانی در زندگی مشترک خود شوند!
 
این مسئله در حالیست که در دین مبین اسلام از به‌خرج دادن "حیای بیجا" در فرا گرفتن و سؤال کردن موضوعات ضروری از این دست به‌شدت نهی شده است به‌گونه‌ای که در سیره پیامبر گرامی اسلام صلّی الله علیه و آله و سلّم و ائمه اطهار علیهم السّلام شاهد صراحت و بیان بسیار دقیق و ریز موضوعات مربوط به زندگی زناشویی و بُعد جنسی روابط زن و مرد هستیم؛ در کلام معصومین علیهم السلام تمام مسائل ضروری جنسی زن و مرد به‌صراحت و با تمام جزئیات و لوازم آن بیان شده است و همین احادیث صحیح‌السند در حوزه موضوعات جنسی زوجین برای جامعه امروز ما نیز بسیار ضروری و راهگشا است.
 
بر همین اساس تلاش داریم در بخش "طب سنتی" باشگاه خبرنگاران تسنیم در قالب سلسله‌اخبار و گزارشهایی کوتاه و خواندنی به مرور دستورات دینی در کلام معصومین علیهم السلام و آموزه‌های طب ایرانی ــ اسلامی درباره موضوعات و مؤلفه‌های بُعد جنسی زندگی زناشویی بپردازیم تا از این رهگذر شاهد کاهش تنش‌های زناشویی باشیم که بستر و زمینه آن، اختلالات و ناتوانی‌های جنسی است.
 
 
اما در مطلب دوم از این سلسله‌ اخبار که در ادامه آمده، مروری کوتاه بر انواع ناتوانی جنسی خواهیم داشت و به این سؤال مهم و کلیدی پاسخ می‌دهیم که "تعداد و حد مناسب آمیزش جنسی در هر هفته یا ماه چقدر است؟".
 
در طب سنتی افراد مبتلا به ناتوانی جنسی از حیث درمان، به دو گروه عمده تقسیم شده‌اند؛ گروه اول کسانی هستند که ذاتاً ضعیف و کم‌بنیه‌اند، این عده به‌طور کامل درمان‌پذیر نیستند؛ گروه دوم افرادی هستند که قبلاً ناتوان نبوده لیکن بر اثر مسائل روحی، جسمی و یک‌سری عوامل داخلی و خارجی دچار ناتوانی شده‌اند و این گروه درمان‌پذیرند.
 
بر اساس تعالیم طب سنتی، شرط انجام نزدیکی جنسی رضایت‌بخش، صحت و سلامت اعضای رئیسه بدن شامل مغز، قلب، کبد و اندام تناسلی است و ضعف هر یک از آن‌ها باعث ضعف و نقص در مجامعت می‌شود.
 
به‌طور خلاصه اگر مغز ضعیف باشد، میل جنسی کاهش می‌یابد؛ اگر قلب ضعیف باشد، اختلال در نعوظ ایجاد می‌شود و بیمار در شرایطی مثل شرم، ترس، فکر و خیال و ... قادر به نزدیکی نخواهد بود؛ اگر کبد ضعیف باشد، میل جنسی کم و حجم مایع منی اندک است و اگر اندام تناسلی ضعیف باشد، بیضه و آلت کوچک و مایع منی ممکن است زیاد ولی بسیار رقیق باشد.
 
در نهایت ممکن است علت ناتوانی جنسی هیچ یک از مسائل فوق نبوده بلکه ناشی از عدم نزدیکی برای مدت طولانی باشد که میان افرادی که ریاضت می‌کشند مانند مرتاض‌ها یا کسانی که مدت طولانی مجرد مانده‌اند، دیده شود بنابراین یکی از علل عمده ناتوانی جنسی در جامعه امروز را باید بالا رفتن سن ازدواج دانست.
 
 ناتوانی جنسی در مردان (Impotence) شیوع بسیار زیادی دارد به‌طوری که طبق آمار، 30 میلیون نفر از مردان آمریکا به انواع آن مبتلا هستند؛ در گزارش دیگری ذکر شده که از هر 10 مرد آمریکایی، 3 نفر دارای مشکلات جنسی هستند و نیمی از افراد بالای 40 سال دچار اختلال نعوظ هستند.
 
عوارض زیاده‌روی در آمیزش جنسی
 
"زیان زیاده‌روی در نزدیکی جنسی برای افرادی که ناتوانند بیش از آن است که به‌شمار آید زیرا این کار حرارت غریزی را خاموش می‌کند، از نیرو و نشاط می‌کاهد، معده و کبد را ناتوان کرده و سوء هاضمه پدید می‌آورد، پیری زودرس، لاغری، کم‌خونی و رنگ‌پریدگی را ایجاد می‌کند، موها را تا حد کچلی می‌ریزاند، مغز را خشک می‌کند و به پی‌ها زیان می‌رساند، سبب لرزش اندام، ضعف حرکات، درد پا و مفاصل و سیاتیک می‌شود. (دقایق العلاج صفحه 446)
 
چه افرادی توانایی بیشتری برای نزدیکی جنسی دارند
 
"فردی که پیر است یا فرد لاغر با مزاج خشک و رگهای تنگ که خون او کم باشد باید از نزدیکی زیاد چنان بپرهیزد که گویی از دشمن خطرناک می‌گریزد به‌خصوص اگر بیمار یا در دوران نقاهت باشد.
 
مناسبترین مزاج برای نزدیکی، افراد دَمَوی با بدن نیرومند هستند (سرخ و سفید، پر‌گوشت، رگها گشاد، پر‌خون، پر‌مو ًخصوصا در پایین بدن و بالای آلت و ران، پر منی) این افراد اعضای رئیسه نیرومند داشته کارهای روحی، حیوانی و طبیعی و آلات آنها قوی است". (دقایق العلاج صفحه 477)
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
بانک رفاه کارگران
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین