پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00010:28 - 1398/07/02

بی اطلاعی رئیس سازمان نظام مهندسی از وجود پدرخوانده ها

پدر خوانده های نظام مهندسی ساختمان کیستند؟

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران با اشاره به اینکه از وجود مافیا و پدرخوانده در این سازمان بی اطلاع است گفت: چرا از افزایش کیفیت ساخت و ساز در این سالها صحبتی نمی کنند اما به حاشیه توجه زیادی می شود.
به گزارش کارگر آنلاین ، محمد طاهری در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در پاسخ به این سؤال که یکی از مدیران ارشد وزارت راه و شهرسازی اخیرا اعلام کرده است که سازمان نظام مهندسی درگیر تولید پدر خوانده شده و از مسؤولیت خود منحرف شده است، گفت: این سؤال را باید از آن افراد و یا فردی که مطرح کرده بپرسید اما به هر حال باید اذعان کرد که ما چنین افرادی در سازمان نداریم و آنها را نمی‌شناسیم.
 
وی افزود: ما در سازمان نظام مهندسی ساختمان نه مافیا می‌شناسیم و نه پدر خوانده و معتقد هستیم کسانی که آن را اعلام می‌کنند حتماً آنها را می‌شناسند.
 
وی در پاسخ به این سؤال که به هر حال ارگان و یا مراکزی که پول زیادی در آنجا وارد و خارج می‌شود این گونه مباحث به وجود می‌آید، اظهار داشت: به هر حال هدف قانونگذار از تشکیل سازمان نظام مهندسی ساختمان مسائل فنی است و متأسفانه اقداماتی که این سازمان در راستای افزایش کیفیت ساخت و ساز انجام می‌دهد منعکس نشده و به آن توجهی نمی‌شود و بیشتر به حاشیه پرداخته می‌شود.
 
چندی پیش نویریان مدیر کل دفتر توسعه مهندسی ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفته بود که نظامات مهندسی ساختمان همچنان در حال تولید پدرخوانده‌ها هستند.
 
طاهری در پاسخ به این سئوال که آیا قانون نظام مهندسی ساختمان بازنگری خواهد شد گفت: بازنگری قانون نظام مهندسی ساختمان در دستور کار مجلس است اما به هر حال دوست ندارم وارد این بحث شوم چرا که به مجلس ارجاع شده است و باید برای تصویب و قانون شدن به صحن علنی مجلس برود.
 
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان در پاسخ به این سؤال که این بازنگری به نفع نظام مهندسی ساختمان است یا خیر، گفت: به هر حال هر چیزی که در مجلس تصویب شود قانون است و باید اجرا شود و برای هر شهروند و ارگان قابل احترام است.
 
تاریخچه قانون نظام مهندسی ساختمان حکایت از این دارد که ابتدا در سال۱۳۵۲ قانون نظام معماری و ساختمان تصویب و  پس از اصلاح در سال ۱۳۵۶ در قالب دو نظام مهندسی یکی سازمان نظام مهندسی مهندسان معمار و شهرساز و دیگری سازمان نظام مهندسی ساختمان و تأسیسات فعالیت خود را آغاز کرد. سپس در سال ۱۳۷۴ به صورت آزمایشی اجرا و نهایتاً قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان در۲۲ اسفندماه ۱۳۷۴ با هدف تبیین یک تشکیلات منسجم که موجبات رشد و اعتلای مهندسی درکشور و تنسیق امورمربوط به مشاغل و حرفه های فنی و مهندسی در بخشهای ساختمان و شهرسازی را فراهم آورد ، مصوب و ابلاغ شد.
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین