پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00009:55 - 1398/10/16

در رثای ابرمرد جبهه مقاومت و ایثار؛

سرداری که جهان به احترام صلابتش تمام قد ایستاد

گاهی برخی از افراد دامنه و عظمت شخصیتی‌شان آنقدر وسیع و گسترده است؛ که نه تنها در ابعاد استانی و شهرستانی و کشوری بلکه مرزها را در می نوردد و فراتر از مرزها می رود.
به گزارش کارگر آنلاین، این روزها کمتر جایی را می توانی پیدا کنی که سخن از شهادت سردار سلیمانی، ژنرال بزرگی که مهمترین شاخصه اش، دفاع از رهبری و ولایتمداری نباشد.
 
 
با گذری در شهرها و روستاها در اندک دقیقه ای متوجه غمی بزرگ بر دل و جان مردم می شوی و سیاه پوش کردن خیابان ها و معابر و سیاه پوش شدن افراد؛ بیانگر غم بزرگی است که بر دل دارند.
 
در این بین آنچه بیش از همه به چشم می آید، انبوه اندوهی است که در زن و مرد؛ بزرگ و کوچک، کودک و کهنسال نمودار است و نمی توانی از آن چشم برداری.
 
 
مازندران استان ده هزار شهید سرافراز دفاع مقدس که همرزمان شهید بسیاری از سردار سلیمانی در خود جای داده است؛ همچون سایر استان های کشور در غم از دست دادن سردار خوبی ها سردار سلیمانی جامه سیاه بر تن کرده و عزادار است.
 
این روزها پایانی برای غم و اندوه مردم ما نیست و این را می توانی از تلاش مادر پیری برای رسیدن به مراسم بزرگداشت سردار سلیمانی در مصلای بهشهر تا اشک های بی امان دخترکان کوچک ببینی.
 
برایم عجیب است که این کودکان که سردار را ندیدند چطور این همه برایش گریانند و از دخترکی غمگین که چادر سیاه بر سر دارد و گوشه مصلای بهشهر نشسته است.
 
مادرش می گوید: از وقتی سید سجاد خلیلی که از آشنایان ماست در سوریه به شهادت رسیده است؛ هر بار که دور هم نشسته ایم از سردار سلیمانی گفتیم و اینکه چقدر برای ایران و جهان و برای دفاع از کودکان و هم سن و سالان همین دخترم تلاش کرده است؛ از روز جمعه که عکس سردار را در تلویزیون دیده است؛ مثل روزهایی که بی قرار سید سجاد بود؛ بیقرار است.
 
سردار سلیمانی، مردی برای تمامی اعصار
 
فرمانده سپاه ناحیه بهشهر هم از سردار سلیمانی، مردی برای تمامی اعصار نام برد که هیچ گاه فراموش نمی شود.
 
حسن پورقربان در گفت وگو با خبرنگار ایلنا افزود: ولایتمداری و تواضع سردار سلیمانی از ویژگی های برحسته این شخصیت همیشه زنده است.
 
وی گفت: با شهادت سردار سلیمانی نه تنها ایران اسلامی، بلکه جهان اسلام غرق در اندوه شد و دشمن بداند که سیلی محکمی خواهد خورد.
 
 
انسان های خوب هیچ گاه با مرگ نمی روند
 
فلاح بانوی سالمند بهشهری است که لنگ لنگان و با عصایی که در دست دارد به آرامی از سراشیبی نه چندان تند مصلای بهشهر  به داخل مصلی می آید و بابوسه ای که بر درب مصلی می زند؛ با همان لهجه مازندرانی می گوید: " خدا رحمتت کند مرد؛ شیر مادر حلالت! می گویم مادر از چه کسی حرف میزنی؟ می گوید: سردار سلیمانی؛ مگر اینجا مراسم سردار نیست؟ می گویم بله درست آمدید اما شما از کجا سردار را می شناسی؟ می گوید: مثل اینکه تو این دنیا نیستی؛ الان کیه که سردار را نشناسد.
 
سر به زیر می اندازم و او که خجالت مرا می بیند؛ می گوید مادر می دانم که سردار را کاملا میشناسی از قیافه ات مشخص است؛ اما فکر می کنی که چون ما پیر شده ایم حافظه مان یاری نمی کند؛ اما انسان های خوب هیچ گاه با مرگ نمی روند؛ بلکه زنده می شوند.
 
سری تکان می دهد و می گوید: شاید شما جنگ را ندیده و درک نکرده باشی ولی ما دیدیم بدبختی های آن زمان را؛ جنگ چیز خوبی نیست و اگر الان امثال سردار سلیمانی و شهدا و رزمندگان ما در سوریه نبودند؛ باید در داخل کشور دوباره شاهد همان جنگ بودیم.
 
سردار سلیمانی ذوب در ولایت بود
 
حجت الاسلام اسماعیل کاظمی از رزمندگان و جانبازان مدافع حرم که بعنوان سخنران مراسم بزرگداشت سردار سلیمانی در مصلای بهشهر سخن می گفت؛ از سردار سلیمانی مردی ولایتمدار، متواضع و در مسیر اهل بیت نام برد که لحظه ای از ولایت جدا نبود و ذوب درولایت بود.
 
وی افزود: دنیا سردار سلیمانی را ژنرالی بلند پایه می داند؛ اما او با تمام مقام و رتبه هایی که برایش وجود داشت، خود را مرید و تابع رهبری می دانست و تبعیت از رهبری اولویت مهم او بود.
 
حجت الاسلام کاظمی گفت: ماندن در مسیر رهبری و شهادت طلبی در کنار تواضع، مردمی و اهل بیتی بودن از سردار سلیمانی محبوب دل هایی ساخته بود که موافق و مخالف از ادب و تواضع ایشان سخن می گویند.
 
تشییع پیکر پاک سردار سلیمانی در اهواز و مشهد با حضور باشکوه مردمی برگزار شد و مردم مازندران هم که از روزهای قبل با شنیدن شهادت این سردار رشید اسلام در مساجد و تکایا به عزاداری مشغول هستند؛ آماده حضور در مراسم تشییع در تهران و کرمان می شوند.
 
بسیاری از بازاریان مازندران با نصب علامت ها و پرچم های مشکی همدردی خود را با شهادت سردار دل ها ابراز کرده و بسیاری از مردم هم در حال آماده کردن تدارکات برای حضور در مراسم تشییع پیکر شهید سلیمانی و همرزمان شهیدش هستند تا از قافله عشق جانمانند.
 
این روزها همه جا حرف از سردار سلیمانی، خوبی‌ها، عشق و دلدادگی و ولایتمداری است؛ و این آغاز راه عاشقی دوباره برای سردار بی سر است.
 
به گزارش ایلنا، از سردار سلیمانی گفتن برای من و مایی که از نزدیک ندیده بودیمش کمی سخت است و گفتن از مردی به وسعت دریا با همان آرامش و صلابت و ایستادگی و مقاومتی همچون کوه سخت است خیلی سخت؛ اما باید گفت تا همگان بدانند و بشناسند بزرگ مرد تاریخ و عصرمان را، بشناسند ژنرال قاسم سلیمانی را که جهان به عظمتش ایستاده است.
 
این روزها نه تنها افراد و گروه‌های مختلف داخلی بلکه دوست و دشمن داخلی و خارجی از مردی سخن می‌گویند که صلابت و نترس بودنش ورد زبان همگان است؛ مردی از جنس پاکی، صلابت، تواضع و ولایتمداری محض.
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین