پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00010:12 - 1400/08/19

تجلیل از حاج قاسم، یعنی زنده نگاه داشتن آرمان‌های اصیل انقلاب

معاون سیما با تاکید بر این که تجلیل از حاج قاسم سلیمانی تنها تجلیل از شخص نیست تصریح کرد: این شهید والامقام نماد اصلی متعهد بودن به آرمان های اصیل انقلاب اسلامی است.

 حمید شاه آبادی در نشست ستاد رسانه اى مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی در آستانه دومین سالگرد شهادت ایشان، ضمن قدردانی از زحمات فروغی مدیر شبکه سه و دبیر پیشین این ستاد گفت: اگر بخواهیم دلیل پرداختن ویژه به شهادت حاج قاسم را مورد کنکاش و بررسی قرار دهیم احتیاج به توجه و تامل عمیق تری داریم و رسیدن به این پاسخ، ما را پر انگیزه تر خواهد کرد.

معاون سیما افزود: واقعیت آن است که در دوران هشت سال دفاع مقدس و دفاع از حرم، شخصیت ها و فرماندهانی که از خود رشادت ها و دلاوری های کم نظیری به یادگار گذاشتند، کم نبودند اما باید توجه داشت یک مهم حاج قاسم را از سایرین متمایز کرده است.

وى ادامه داد: آن چه که حاج قاسم را متفاوت کرده است و رهبر معظم انقلاب به آن توجه داشتند و موجب شد تا ایشان شهادت سردار دل ها را به عنوان یک مکتب در این بازه زمانی نامگذاری کنند، استمرار و پایمردی آن شهید والامقام است. حاج قاسم در جایگاه فرماندهى با همان اندیشه های سال های ابتدایی انقلاب و دوری از همه تعلقات و دل کنده از همه دنیا، بر همان مسیر سال ۵۷، مستدام بود.

دکتر شاه آبادى تصریح کرد: تجلیل از حاج قاسم تنها تجلیل از یک شخصیت نیست، چرا که ایشان کسی بود که در بستری رشد کرد که در گذر زمان، بدون اینکه هیچ فاصله ای با آرمان های اصیل انقلاب پیدا کند و بی تعلق به لذات دنیوی، مسیر الهى را دنبال می کرد.

وی سردار دل ها را نماد اصلى بازگشت انقلاب به آرمان های اصیل خود توصیف و تصریح کرد: در آغازین روزها و ماه های گام دوم انقلاب اسلامی، نظام اسلامى نخستین شهید برجسته خود را تقدیم انقلاب کرد و حاج قاسم را باید به عنوان سیدالشهدا گام دوم انقلاب اسلامی نام نهاد.

معاون سیما تاکید کرد: رسانه وظیفه دارد این الگوی ارزشمند تقوی، ایمان، صبر و اخلاق را به همگان معرفی کند. حاج قاسم یک شخصیت کاملا در دسترس و قابل باور به ویژه برای نسل جدید است که به خاطر برخی زنگارهایی که در این چند ساله در برخی رده های مدیریتی نقش بسته است، حکم کیمیا را دارد.

وی ادامه داد: این ویژگی می تواند موتور متحرکه کشور برای تحقق گام دوم انقلاب باشد و ما اگر بتوانیم با تمرکز بر ویژگی های شخصیتی و بهره مندی از این سرمایه عظیم خدادادی، گام برداریم تنها در مرحله تجلیل از یک شخص متوقف نمی شویم بلکه به یک مکتب غنی دست می یابیم و باید توجه داشت هیج نهاد و سازمانی به اندازه رسانه ملی نمی تواند در این ‌ماموریت، نقش آفرینى موثر کند.

وی ادامه داد: برای دومین سالگرد شهادت حاج قاسم باید برنامه ریزی ها سطح بندی شود و مهمترین آن انجام کارهای عمیق تر، ماندگارتر و استدلالی تر و تولیدات جریان ساز است.

معاون سیما گفت: این که تحولات منطقه و حتی مسیر حرکت انقلاب در دستیابى به تمدن نوین ‌اسلامی دارای چه فراز و فرودی بعد از شهادت حاج قاسم شده است، باید در اولویت ستاد رسانه ای مکتب حاج قاسم سلیمانی در دومین سالگرد شهادت ایشان قرار بگیرد.

معاون سیما ادامه داد: در برنامه ریزی ها باید به شیطنت ها و عملیات روانى دشمنان هم توجه کنیم و هوشیارانه حواشی و هجمه هایی را که همواره رسانه های معاند علیه جمهوری اسلامی به راه می اندازند رصد و خنثى کنیم.

مجید زین العابدین مدیر شبکه یک و دبیر ستاد رسانه اى مکتب شهید حاج قاسم سلیمانى با اشاره به هم افزایى همه امکانات رسانه اى براى پرداختن به دومین سالگرد شهادت گفت: پیش تر برنامه ها و پیش بینى هاى شبکه هاى سیما به دبیرخانه ارسال شده و همچنین جلساتى با نهادها و دستگاه هاى فرهنگى خارج از رسانه ملى برگزار شده است.

در این نشست محمدرضا جعفری جلوه مدیر شبکه دو، علی فروغی مدیر شبکه سه، مسعود معینی پور مدیر شبکه چهار، سعید اشناب مدیر شبکه پنج، جواد شیخ اکبری مدیر شبکه قرآن، سید سلیم غفوری مدیر شبکه افق و محسن یزدی مدیر شبکه مستند، مجتبی ایزدی دبیر کمیته محتوایی، حسین فراهانی نیک دبیر کمیته برنامه ریزی، حمید خواجه نژاد دبیر کمیته اطلاع رسانی، حامد فاتحی مسئول اجرایی و هماهنگی و مهدی ترابیان ‌نماینده مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی حضور داشتند و به بیان دیدگاه ها و ایده های خود برای دومین سالگرد شهادت سردار دل ها پرداختند.

 

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین