پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00006:19 - 1398/10/29

یک فرمانده پلیس بعد از کشتن چند همکارش به طالبان پیوست

یک مقام ارشد امنیتی در ولایت زابل در جنوب افغانستان به بی‌بی‌سی گفت که یک فرمانده پلیس بعد از کشتن سه سرباز هم‌رزمش، همراه با ۱۶ سرباز دیگر به گروه طالبان تسلیم شده‌اند.

به گزارش کارگرآنلاین، به گفته این مقام محلی که خواست نامش برده نشود، این حادثه شب گذشته، جمعه ( ۲۷ جدی/دی) در ولسوالی ارغنداب رخ‌ داده است.
عطا جان حق بیان، رئیس شورای ولایتی زابل تایید می‌کند که نیروهای پلیس در مرکز ولسوالی ارغنداب همراه با ۳۰ قبضه اسلحه و سه وسیله نقلیه نظامی به گروه طالبان تسلیم شده‌اند.

تاکنون مشخص نیست که دلیل تسلیم شدن این فرمانده و سربازانش به گروه طالبان تحت چه شرایط انجام شده، آیا آنان در زمان تسلیمی تجهیزات کافی داشته یا پای معامله‌ای در میان بوده است.

در همین حال گروه طالبان ادعا کرده که مرکز ولسوالی ارغنداب زابل را که اخیرا به مکان جدیدی منتقل شده بود، نیز تصرف کرده است.

وزارت دفاع افغانستان ادعای گروه طالبان را رد کرده است، ولی این وزارت تایید می‌کند که درگیری میان جنگ‌جویان گروه طالبان و نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان در مرکز ولسوالی ارغنداب صورت گرفته است.

مقامات امنیتی می‌گویند که نیروهای کمکی بیشتر به مرکز این ولسوالی فرستاده شده و در حال حاضر منطقه تحت کنترل نیروهای دولت است.

ولایت زابل در جنوب افغانستان از ولایت‌های ناامن و هم مرز با پاکستان است که گروه طالبان در چندین بخش این ولایت فعالیت گسترده دارند.

منبع: رکنا

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
بانک رفاه کارگران
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین