پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00017:01 - 1398/11/28

پیش بینی ترسناک/60 درصد مردم دنیا به ویروس کرونا آلوده می شوند

یک پیش بینی ترسناک حاکی از این است اگر کنترل دقیقی بر روی ویروس کرونا وجود نداشته باشد این ویروس بیش از 60 درصد از مردم دنیا را درگیر خود خواهد کرد.

به گزارش کارگرانلاین به نقل از جام جم آنلاین، مرکز تحقیقات بیماری های پیشگیرانه هنگ کنگ هشدار داده که در صورت شکست پروژه های مقاومت در برابر کرونا، این ویروس به جان 60 درصد از مردمان کره زمین می افتد.
 


پروفسور گابریل لیونگ از مرکز پزشکی سلامتی عمومی هنگ کنگ در اینباره گفته حتی اگر شمار مرگ و میر مبتلایان به ویروس کرونا یک درصد باشد باز هم نمی توان این را کتمان کرد که اگر 60 درصد مردم دنیا به این ویروس آلوده شوند میلیون ها انسان جان خود را از دست می دهند.
 


کره زمین در حال حاضر هفت میلیارد نفر جمعیت دارد که این بدان معناست اگر آن احتمال 60 درصد را در نظر بگیریم و سرعت شیوع این ویروس با شرایط کنونی ادامه داشته باشد در آینده ای نزدیک بیش از چهار میلیارد نفر در خطر ابتلا به این ویروس قرار می گیرند.



خبر مرتبط:

 


اگر احتمال مرگ یک درصد مبتلایان به ویروس کرونا را هم وارد فرمول ابتلای چهار میلیارد نفر به این ویروس کنیم به این نتیجه می رسیم که 45 میلیون انسان جان خود را از دست خواهند داد.
 


اما رؤسای سازمان بهداشت جهانی روز گذشته از کلیه ویروس شناسان تقاضا کرد در رابطه با انتشار هرگونه آمار بدون داشتن پایه و اساس علمی خودداری کنند.
 


با این حال تعداد موارد گزارش شده در چین هر روز نسبت به روز قبل کاهش پیدا می کند، به طوری که به ازای هر روز پنج مورد ابتلا به ویروس کرونا در هشت روز اخیر کمتر شده است.
 


این بدان معنا نیست که شیوع بیماری - که از اواخر ماه دسامبر آغاز شده است - به اوج خود رسیده است ، اما دانشمندان برای حل بحران می گویند که این یک نشانه دلگرم کننده است.
 


بیش از 45 هزار نفر در 30 کشور دنیا به این ویروس مبتلا شده اند که قبلا وجود نداشت. این نوع ویروس جدید COVID-19 نام دارد و تا امروز جان حداقل هزار و 100 نفر را گرفته است.
 


کارشناسان روی شیوع این ویروس مطالعاتی را انجام می دهند، ویروسی که شیوع آن از شهر ووهان چین آغاز شد و اکنون به شهری متروکه تبدیل شده است. همچنان تعداد مبتلایان به این ویروس بیشتر می شود.
 


کارشناسان بر این باور هستند که آمار واقعی خیلی بیشتر از چیزی است که ارائه می شود چرا که هزاران فردی که آلوده به ویروس کرونا شده اند فقط علائم ملایمی از آن را دارند و یا اینکه هیچ علامتی در بدن آنها دیده نمی شود و آنها نمی دانند چه اتفاقی برایشان افتاده است.
 


نکته امیدوار کننده این است که آگاهی بیشتر نسبت به ویروس کرونا و آزمایش های تشخیصی بیشتر نرخ شناسایی افرادی که به این ویروس آلوده شده اند را بالا می برد.
 


می توان با ایزوله کردن افراد آلوده به کرونا نرخ شیوع را پایین آورد که این ایزوله کردن کمک زیادی می کند تا ابتلا به عفونت کرونایی به حداکثر میزان خود نرسد.

اما پروفسور لیونگ در گفت و گو با گاردین گفت که اکنون اولویت، تعیین اندازه، سایز و حجم اپیدمی در سراسر جهان است.

 


مایک رایان ، مدیر اجرایی برنامه فوریت های پزشکی سازمان بهداشت جهانی ، گفت: همه در مورد آرام ماندن و آرام نگه داشتن جمعیت صحبت می کنند. هر فرصتی را که می خواهیم برای عدم افزایش سرعت این بیماری و عدم وجود همه گیری آن است.
 


روز دوشنبه ، دکتر نانسی مسنیر ، مدیر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) گفت که موارد گزارش شده از مبتلایان به این بیماری آماری واقعی نیست و در واقع خیلی بیشتر از چیزی است که گفته شده.
 


بیشتر کارشناسان باور دارند که هر فرد مبتلا شده به این بیماری به طور میانگین ویروس خود را به 2.5 نفر دیگر انتقال می دهد.

اما به سوال نخست برمی گردیم. آیا 60 درصد از جمعیت جهان به این ویروس آلوده می شوند؟


 

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین