پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00018:47 - 1399/01/08

راه‌اندازی آزمایشگاه سیار تشخیص کرونا با قابلیت تست روزانه ۲۰۰ نفر

کارگر آنلاین: متولیان از راه‌اندازی و فعالیت آزمایشگاه سیار برای تشخیص سریع کرونا با قابلیت تست روزانه ۲۰۰ نفر در کشور خبر داد.
 
 
ابراهیم متولیان رئیس بسیج جامعه پزشکی کشور، از راه اندازی اولین آزمایشگاه سیاره تشخیص کرونا خبر داد و اظهار کرد: به دنبال بیماری بیولوژیک کرونا، بسیج جامعه پزشکی بر اساس رسالتش که همیشه یاور نظام سلامت بوده است، این بار برای اولین دفعه با ورود آزمایشگاه سیار و دستگاه PCR قصد دارد تا با تشخیص سریع کرونا به مراکز درمانی و نظام سلامت کشور کمک کند.
او افزود: آزمایشگاه‌های تشخیصی بیماری کویید ۱۹ در جایگاه خوبی قرار ندارد، لذا با این تکنولوژی جدید قصد داریم زمان آزمایش و تست کرونا را به حداقل برسانیم تا تعداد افراد بسیاری را تشخیص دهیم، زیرا زمان پاسخگویی یک آزمایش  یا تست کرونا پس از ۷۲ ساعت محقق می‌شود ، اما این در حالیست که دستگاه PCR همان لحظه می‌تواند با قابلیت تست ۲۰۰ نفر پاسخگو باشد .

متولیان در ادامه بیان کرد: این تکنولوژی و تجربه جدید به صورت یک موبایل سیستم متحرک است، یعنی می تواند به صورت سیار با خودروی مخصوص به تمام استان های ایران مراجعه کرده و مبتلایان را به صورت رایگان تشخیص دهد .
او در پاسخ به اینکه چه تعداد افراد فعال در حال کمک رسانی به این سیستم سیار هستند، گفت : سه تیم ۹ نفره به صورت سه شیفت که شامل نیروهای فعال، ویروس شناس و متخصص آزمایشگاهی بسیج جامعه پزشکی هستند، به فعالیت می‌پردازند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

 

کارگر آنلاین را در روبیکا دنبال کنید

https://rubika.ir/kargaronline

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین