پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ82615:40 - 1399/01/14

آخرین جزییات افزایش حقوق مستمری‌بگیران تامین اجتماعی در سال ۹۹ اعلام شد

افزایش حقوق مستمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی در سال ۹۹ به کجا رسید؟ آیا در فروردین ماه این میزان تعیین و اعلام می‌شود؟
به گزارش کارگر آنلاین، مستمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی نیز به مانند کارگران همچنان منتظر اعلام افزایش حقوق خود در سال ۹۹ هستند. در حال حاضر حداقل حقوق کارگران بیش از ۱٫۵ میلیون تومان است و برای سال ۹۹ با توجه به دو معیار تورم و سبد معیشتی خانوار افزایش خواهد یافت.
 
هرچند طبق اعلام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار بود در نیمه نخست فروردین ماه سال ۹۹ میزان افزایش حداقل مزد کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی مشخص شود اما این تصمیم‌گیری فعلا به تعویق افتاده است. باید در نظر داشت که با تعیین افزایش حقوق کارگران، مستمری‌بگیران تامین اجتماعی نیز از این قانون تبعیت خواهند کرد.
 
علی خدایی، نماینده کارگران در شورای عالی کار گفته است: حداقل افزایش حقوق در سال ۹۹ باید فاصله ایجاد شده بین سبد هزینه معیشت خانوار در سال ۹۷ و ۹۸ یعنی یک میلیون و ۱۸۰ هزار تومان باشد.
 
با این حال با توجه به تورم ۳۵ درصدی در اسفند ماه سال ۹۸ در صورتی که حداقل دستمزد به همین میزان افزایش یابد، این رقم برای سال آینده بیش از دو میلیون تومان خواهد شد. اما به نظر می‌رسد این رقم مورد تایید نماینده‌های کارگران نیست و آنها اصرار بر دستمزد ۲٫۸ میلیون تومانی دارند. این درحالیست که به گفته آهنی، نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار پیشنهاد کارفرمایان افزایش ۲۰۰ هزار تومانی حداقل مزد است که بدین ترتیب حداقل مزد به ۱٫۷ میلیون تومان می‌رسد.
 
آیا در روزهای آتی حداقل مزد کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی مشخص و اعلام خواهد شد؟ رقم نهایی به پیشنهاد ۲٫۸ میلیون تومانی کارگران یا ۱٫۷ میلیون تومانی کارگران نزدیک خواهد بود؟ این بلاتکلیفی در میزان افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی درحالیست که در صندوق‌های دیگر بازنشستگی نیز هنوز تصمیم نهایی برای همسان‌سازی مستمری‌بگیری اعلام نشده است.
 
 
کارگر آنلاین
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین