پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00009:37 - 1399/01/30

کاهش طول دوره آموزشی برای سربازان اعزامی اردیبهشت

کارگر آنلاین: رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا از کاهش طول دوره آموزشی سربازان اعزامی اردیبهشت ماه به یک ماه خبر داد.




سردار تقی مهری با اشاره به آغاز اعزام مشمولان سربازی به مراکز آموزش در هفته اول اردیبهشت ماه گفت:‌ همانطور که می‌دانید به دنبال شیوع کرونا و نیز تصمیمی که از قبل برای تغییر در شیوه اعزام به خدمت سربازان درنیمه نخست سال 99 اتخاذ شده بود، اعزام مشمولان سربازی به هفته اول اردیبهشت ماه موکول شد و به جز مشمولان گروه پزشکی و پیراپزشکی که در ششم فروردین ماه فراخوان اعزامشان صادر شده و به خدمت اعزام شدند، دیگر در سال 99 هیچ اعزامی به دوره آموزشی نداشتیم و اولین دوره اعزام‌ها از هفته اول اردیبهشت ماه آغاز خواهد شد.
وی افزود:‌ مشمولانی که در اردیبهشت ماه به خدمت سربازی اعزام خواهند شد، دو دسته هستند، دسته اول مشمولان فارغ‌التحصیل رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی هستند که این افراد پس از فراخوان و انجام امور اولیه با توجه به شرایط کشور درپی شیوع کرونا، بدون طی کردن دوره‌های آموزش نظامی وارد درمانگاه‌ها و مراکز درمانی نیروهای مسلح شده و در رشته و تخصص خودشان خدمت خواهند کرد و پس از عادی شدن شرایط نیز دوره آموزشی برایشان برگزار خواهد شد.
رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا افزود: دسته دوم، تمام سربازان به غیر از دسته اول را شامل می‌شود. یعنی مشمولان زیردیپلم تا دکتری غیرپزشکی که باید در اردیبهشت ماه به سربازی اعزام شوند. برای این افراد تمهیدات لازم اتخاذ شده و طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در مورد آنان به طور کامل اجرا خواهد شد. همچنین دوره آموزشی این افراد نیز به یک ماه کاهش خواهد یافت. در همین راستا برخی از آموزش‌های تئوری به این افراد در دوره آموزشی ارائه نخواهد شد و برخی از موارد دوره آموزشی نیز در حین خدمت به آنان آموزش داده می‌شود.
مهری تاکید کرد که تصمیم اتخاذ شده برای کاهش دوره آموزش نظامی، صرفا مربوط به مشمولان اعزامی اردیبهشت ماه 1399 است و تصمیمی برای اجرای آن در دیگر ماه‌ها اتخاذ نشده است.
منبع: ایسنا

 

کارگر آنلاین را در روبیکا دنبال کنید
 

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین