پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00015:36 - 1399/02/19

«فاویپیراویر» در درمان کرونا نمره قبولی نگرفت

رییس سازمان غذا و دارو گفت: مطالعه بالینی فاویپیراویر در مراحل پایانی است، اما در درمان کرونا نتوانست نمره قبولی بگیرد و همه مولفه ها نشان می دهد که فاویپیراویر در درمان کرونا موثر نیست.
کارگر آنلاین : محمدرضا شانه ساز روز جمعه در نشست خبری ویدیو کنفرانس که از وزارت بهداشت گفت: داروی «رمدسیویر» هم در دنیا برای درمان کرونا مطرح شده و برخی کشورها مصرف آن را توصیه کرده اند. درباره این دارو هم نمی توان اظهار نظر قطعی داشت. این داروها باید به شکل ترکیبی با سایر داروها مصرف شوند و باید برای نتیجه قطعی اثربخشی آن صبر کنیم.
 
وی ادامه داد: البته ظرفیت و توان تولید هر دو داروی فاویپیراویر و رمدسیویر را در کشور داریم و اگر مورد تایید قرار گیرند، می توانیم ظرف مدت کوتاهی هر دو را در کشور تولید کنیم.
 
متخصصان داخلی به کیت های سرولوژی اعتقادی ندارند
 
رییس سازمان غذا و دارو در پاسخ به ایرنا درباره تولید و صادرات کیت های سرولوژی کرونا گفت: در مورد قابل اعتماد بودن نتیجه کیت های تشخیصی خیلی صحبت نمی کنم و باید متخصصان در این زمینه اظهار نظر کنند. در کمیته علمی کرونا بحث انواع کیت ها مطرح شده است. متخصصان در کشور ما هنوز خیلی به کیت های سرولوژی اعتقاد ندارد. این کیت ها در داخل تولید شده و کشورهای دیگر هم متقاضی دریافت آن هستند. ولی در کشور ما کیت های دیگر به سرولوژی ترجیح داده می شود.
 
وی ادامه داد: خیلی از داروها و اقلام به کشورهای مطرح دنیا صادر می شود و بسیاری از کشورها روی داروسازی کشور ما و بخش های مختلف علمی ایران حساب می کنند. اگر شیطنت های خارجی و موانع موجود وجود نداشت، کیفیت داروهای ایرانی برای صادرات بسیار بالاست و حتی در حال حاضر بخش مهمی از داروهای ما به خارج از کشور قاچاق می شود. وقتی وزرای بهداشت سایر کشورها به ایران می آیند و کارخانه های ما را می بینند متعجب می شوند.
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین