پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00009:25 - 1400/05/26

پشت پرده ورود فاضلاب بیمارستان کوثر به جوی آب چیست؟

نتایج بررسی فاضلاب بیمارستان کوثر توسط کارشناسان حفاظت محیط زیست فارس اعلام شد.

در پی انتشار کلیپی مبنی بر رهاسازی فاضلاب بیمارستان کوثر در جوی مجاور بیمارستان، کارشناسان اداره کل حفاظت محیط زیست فارس و اداره حفاظت محیط زیست شیراز، دیروز دوشنبه ۲۵ مردادماه به بیمارستان کوثر عازم شده و بررسی‌های لازم را به‌عمل آوردند.

قاسم نهاوندی افزود: بر اساس بررسی‌های به عمل آمده و اظهارات مسئولان بیمارستان کوثر، در زمان بازدید بخش دارو درمانی هنوز راه اندازی نشده بوده و آب خروجی مربوط به آب استفاده شده جهت تست نشتی یا عدم نشتی دیواره‌های مخازن تازه ساخته شده در درون بیمارستان بوده است.

او اذعان داشت: در زمان بازدید کارشناسان پایش محیط زیست، آبی از سپتیک‌ها خارج نمی‌شده، اما هنوز مقداری آب در درون سپتیک‌ها موجود بوده است که نمونه برداری از این آب انجام و ضمن سنجش برخی فاکتور‌های مهم در محل، نمونه برداشت شده به آزمایشگاه اداره کل منتقل و سریعاً نسبت به اندازه گیری پارامتر‌های آلاینده اقدام شد.

این مقام مسئول اظهار داشت: بر اساس استاندارد‌های زیست محیطی ورود فاضلاب به منابع پذیرنده (آب‌های سطحی، آبیاری کشاورزی و یا آب‌های زیرزمینی) این آب استاندارد‌های لازم را داشته است. گرچه سازمان حفاظت محیط زیست فارس دستگاه‌های پیشرفته برای سنجش آلاینده‌های هسته‌ای را در اختیار ندارد و صرفاً قادر به اندازه گیری پارامتر‌های شیمیایی این فاضلاب بوده است، اما بنا به اظهارات مسئولین بیمارستان بخش هسته‌ای بیمارستان هنوز فعال نشده است.

نهاوندی تاکید کرد: مکاتبات لازم با دادستانی استان فارس انجام شده و در صورت محرز شدن هر نوع آلودگی هسته‌ای مربوط به آب نمونه برداری شده، و یا یکسان نبودن آب خروجی در زمان ثبت کلیپ و درون سپتیک تانک ها، پیگیری‌های قانونی در دستور کار قرار خواهد گرفت. ضمن اینکه بیمارستان با توجه به اتصال به شبکه فاضلاب شهری، به هیچ عنوان اجازه تخلیه غیراصولی فاضلاب را نخواهد داشت.

اداره کل حفاظت محیط زیست فارس از تمامی دستگاه‌های متولی به ویژه دانشگاه علوم پزشکی و سازمان انرژی اتمی، تقاضا کرده است در صورت مجهز بودن به دستگاه‌های سنجش آلاینده‌های هسته‌ای نمونه برداری‌های لازم را انجام داده و نتایج را به صورت شفاف اعلام نمایند.

به گفته مسئولان بیمارستان، پس از راه اندازی بخش هسته‌ای این بیمارستان، فاضلاب‌های ایجاد شده به مدت ۸۰ روز در سپتیک تانک‌ها نگهداری و پس از آن با تایید دانشگاه علوم پزشکی وارد شبکه فاضلاب شهری شده و به تصفیه خانه مرکزی هدایت خواهند شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین