پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00009:43 - 1400/06/03

حقوق نجومی تعدادی را نباید به حساب مجموعه نفت گذاشت

کارگر آنلاین/نماینده مردم لارستان اظهار داشت: در حوزه بین الملل، آقای اوجی دو بار به عنوان داور بین المللی انرژی از کشور ما انتخاب شدند یا قراردادهای گازی با پاکستان، ترکمنستان و عراق را ایشان منعقد کردند و زمانی که ما نتوانستیم پول گاز را از ترکمنستان بگیریم بحث تهاتر را مطرح کردند که باعث تحریم ایشان شد و این نشانه انقلابی‌گری ایشان است.

حسین حسین‌زاده در دفاع از وزیر پیشنهادی نفت اظهار داشت: من به پاکدستی امین و جهادی بودن آقای اوجی شهادت می‌دهم؛ ایشان در پایین دست، بالادست و صادرات وزارت نفت کار کرده‌اند. در حال حاضر اولویت کشور ما معیشت و اقتصاد است وقتی گفته می‌شود اقتصاد بدون نفت به معنای تعطیل کردن آن نیست بلکه باید از طریق فروش نفت، گاز و فرآورده منابع درآمدی را متنوع کنیم بنابراین این بخش نیازمند فرد متخصص است.

وی ادامه داد: وزارت نفت یکی از بزرگترین بنگاه‌های اقتصادی کشور است، بهتر است بگوییم قرارگاه جنگی کشور است و نقش مهمی در اقتصاد اشتغال و حتی فرهنگ ما دارد. از سال 1287 که اولین چاه در مسجد سلیمان حفر شد 113 سال گذشته است در این مدت ما به نفت وابسته بودیم بنابراین فرمانده این قرارگاه باید انقلابی و جهادی باشد. این نفتی که دنیا برای آن می‌جنگد باید فرد متخصص داشته باشد، من آقای اوجی را به مدت دو دهه است که می‌شناسم و مدیر بنده بودند ایشان کار را از دانشگاه نفت شروع کردند و تجربه نشان داده است که هر شخصی که از بدنه آن مجموعه باشد قطعا موفق خواهد بود.

نماینده مردم لارستان با بیان اینکه وزارت نفت، وزارت فرادولت‌هاست اظهار داشت: بحث معیشت نیروی انسانی در مجموعه نفت آن چیزی نیست که در فضای عمومی مطرح می‌شود همین یک ماه پیش سه نفر از مجموعه نفت در غرب کشور در حین عملیات به شهادت رسیدند و یا بسیاری از افراد بخشی از اعضای خود را از دست دادند. بنابراین نباید تعداد اندکی که حقوق نجومی را دارند نباید به حساب مجموعه گذاشت.

وی یادآور شد: ما 288 میلیارد بشکه معادل 13 درصد کل دنیا ذخیره نفت داریم. 16.5 درصد گاز جهان متعلق به ایران است با این حال چالش اصلی ما در زمستان بحث گاز است باید توجه داشت که این نقطه قوت آقای اوجی است زمانی که ایشان معاون وزیر بودند گازکشی به روستاها را دو برابر کردند.

وی یادآور شد: وزیر نفت وزیر اول اقتصاد است و با مظلومیتی که از آقای اوجی دارم قطعا بهترین رای را خواهند آورد مطمئن باشید که خود ما همه در حوزه انرژی و مسئولیت‌های ا جتماعی مطالبه‌گر خواهیم بود.

حسین‌زاده در اشاره به فعالیت آقای اوجی در بخش بین الملل گفت: در حوزه بین الملل ایشان دو بار به عنوان داور بین المللی انرژی از کشور ما انتخاب شدند یا قراردادهای گازی با پاکستان، ترکمنستان و عراق را ایشان منعقد کردند و زمانی که ما نتوانستیم پول گاز را از ترکمنستان بگیریم بحث تهاتر را مطرح کردند که باعث تحریم ایشان شد و این نشانه انقلابی‌گری ایشان است.

∎​

منبع: ایلنا
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین