پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00015:32 - 1400/06/04

مافیای بازارسیاه چاپ و نشر/ دستگاههای نظارتی از احتکار سود می برند

متاسفانه دلالان سودجو و مافیای بازار سیاه چاپ و نشر کشور کار را در دست گرفتند.

کامران شرفشاهی، مدیرمسئول انتشارات تجلی مهر در گفت و گویی، درباره وضعیت قیمت کاغذ گفت: متاسفانه در زمان انتقال ریاست جمهوری شاهد اوضاع نامبارکی در عرصه بازار نشر بودیم که دلالان سودجو و مافیای بازار سیاه چاپ و نشر کشور کار را در دست گرفتند و هنوز هم شاهد افزایش قیمت کاغذ و سایر ملزومات چاپ هستیم. ناشران بسیاری در این دوران دست از کار کشیدند و منتظر هستند بازار نشر ثبات پیدا کند و پس از آن کتاب هایشان را منتشرکنند.

وی افزود: باید دید دولت جدید در زمینه قیمت کاغذ مورد نیاز ناشران چه اقدامی انجام می‌دهد. آیا همان اوضاع نابسامان هشت ساله دولت قبل ادامه پیدا می‌کند یا اینکه ثبات به بازارنشر باز می گردد. صدمه‌هایی که در این هشت ساله اخیر به صنعت نشر وارد شد بسیار سنگین و ویرانگر بود و بعید می‌دانم دولت سیزدهم بتواند به این زودی‌ها به اوضاع نشر سر و سامان بدهد.

مدیرمسئول انتشارات تجلی مهر با اشاره به اینکه نظارت در کشور معنا و مفهوم خود را از دست داده است بیان کرد: دستگاه‌هایی که وظیفه نظارت بر کنترل قیمت و جلوگیری از احتکار را به عهده داشتند از این مسئله سود می‌بردند برای همین کارشان را به درستی انجام نمی‌دادند و با مافیای بازار سیاه هم دست و هم داستان بودند لذا باید در درجه نخست برای دستگاه‌های نظارتی فکری کرد. باید این دستگاه‌ها را از حالت منفعل و هم سو با جریان‌های مافیای بازار نشر خارج کرد.

شرفشاهی ادامه داد: تا هنگامی که به دستگاه‌های نظارتی مان امیدی نداشته باشیم هر وعده و وعیدی که داده شود در حد شعار‌های بی ارزش باقی می‌ماند. سازمان تعزیرات و سازمان بازرسی کشور نظارت هایشان را افزایش دهند تا ثباتی در زمینه قیمت کاغذ و ملزومات صنعت چاپ ایجاد شود.

انتهای پیام/

منبع: شفاف
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین