پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00002:44 - 1400/08/12

اعلام ویژه برنامه‌های اربعین علامه حسن زاده در آمل و قم

کارگر آنلاین | رئیس ستاد بزرگداشت مراسم‌های مرحوم علامه حسن زاده آملی، از برنامه شاخص این ستاد برای برگزاری مراسم اربعین علامه روز‌های چهارشنبه تا جمعه ۱۲ تا ۱۴ آبان دراین شهرستان و قم خبر داد.

حجت‌الاسلام سیدجلیل مرتضوی رئیس ستاد بزرگداشت علامه حسن زاده آملی عصر سه شنبه در جمع خبرنگاران خانه مطبوعات شهرستان آمل اظهار داشت: نخستین برنامه بزرگداشت اربعین علامه حسن زاده آملی به صورت گفت‌وگو محور توسط شاگردان علامه درمصلی نمازجمعه آمل وبا حضور خانواده آن مرحوم و شهروندان آملی برگزار خواهد شد.

  • وی افزود: روز پنجشنبه ۱۳ آبان نیز به مناسبت اربعین ارتحال حضرت علامه با حضور خانواده آن مرحوم در زادگاهش روستای ایرا به صورت محدود برگزار خواهد شد.

مجلس بزرگداشت اربعین از سوی دفتر مقام معظم رهبری

امام جمعه آمل ادامه داد: همچنین مراسم بزرگداشت اربعین مرحوم علامه حسن زاده آملی از سوی دفتر مقام معظم رهبری، طلاب و روحانیون قم با سخنرانی یکی از شاگردان حضرت علامه عصر پنجشنبه در شهر مقدس قم برگزار می‌شود.

  • حجت‌الاسلام مرتضوی اضافه کرد، مراسم پرفیض دعای روح بخش ندبه نیز روز جمعه ۱۴ آبان به همت هیئت رزمندگان اسلام شهرستان آمل به محوریت بزرگداشت اربعین ارتحال علامه حسن زاده آملی و با سخنرانی آیت اله صدیقی استاد حوزه و دانشگاه و امام جمعه موقت تهران در مصلی نمازجمعه آمل برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد، این مراسم با هماهنگی‌های انجام شده با صداوسیما به صورت زنده از شبکه‌های مختلف صدا و سیما پخش خواهد شد.

وی، در بخش دیگری با اشاره به اینکه علاوه بر مراسم‌های محوری بزرگداشت اربعین مرحوم علامه حسن زاده آملی، مراسم‌های خودجوش مردمی نیز درسطح شهرستان پیش بینی شده است، گفت: البته با توجه به شرایط خاص کرونایی که همچنان وجود دارد، با کم کردن برخی برنامه‌ها، از مردم در مناطق مختلف شهرستان خواسته شده تا با دعوت از سخنران‌ها و شاگردان حضرت علامه، مراسم‌های بزرگداشتی در سطح مساجد و اماکن زیارتی شهرستان برگزار کنند.

چاپ کتاب آثار علامه حسن زاده

امام جمعه آمل همچنین در بخش دیگری با بیان اینکه علامه حسن زاده آملی در زمان حیات خودش حدود ۲۰۰ عنوان کتاب از خودش به یادگار گذاشته است، گفت: از این تعداد متأسفانه حدود ۹۰ عنوان کتاب تاکنون چاپ شده و۱۱۰ عنوان دیگر تاکنون به صورت کامل چاپ نشده است.

حجت الاسلام مرتضوی افزود: آثاری که از علامه حسن زاده آملی تاکنون توسط برخی ناشران به چاپ رسیده، متأسفانه نامنظم و بی کفیت در رنگ بندی وصفحه آرایی بوده که باید در این زمینه یک ساماندهی خوبی صورت بگیرد.

وی اضافه کرد، در راستای تکمیل و نشر اندیشه‌های حضرت علامه از شهروندان و همه مردم که به نوعی با ایشان دیدار و خاطره و دست نوشته و آثاری دراختیار دارند، توسط ستاد ارتحال علامه جمع آوری وتا مراسم نخستین سالگرد به صورت کتاب منتشر و رونمایی شود.

ثبت بنیاد بین المللی علامه حسن زاده آملی

  • وی همچنین از اقدام ارزشمند خانواده علامه حسن زاده از فراهم کردن شرایطی در به ثبت رساندن بنیاد بین المللی علامه حسن زاده آملی به منظور ترویج و نشر اندیشه آن سالک توحیدی خبر داد و گفت: اعضای هیئت امنای این بنیاد که از فرزندان و برخی شخصیت‌های مهم علمی و دینی کشور نیز عضویت دارند.
  • امام جمعه آمل یاد آورشد: همه اقدام‌هایی که انجام شده ودرحال انجام هست، ادای تکلیفی هست که مردم این شهرستان درقبال حضرت علامه حسن زاده آملی دارند.
  • آیت الله حسن حسن‌زاده آملی ملقب به علامه حسن زاده فیلسوف متأله، فقیه، عارف، منجم و مدرس دروس حوزوی شنبه شب سوم مهرماه در زادگاهش شهر آمل در سن ۹۳ سالگی و پس از یک دوره سخت بیماری به دلیل بیماری قلبی دعوت حق را لبیک گفت و به دیار باقی شتافت.
  •  
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین