پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00020:00 - 1399/06/01

قیمت خودروهای سنگین با افزایش تولید شکسته می‌شود

سرپرست وزارت صنعت معدن و تجارت با بیان اینکه قیمت ناوگان سنگین درحال حاضر در کشور بالا و نرخ‌ها کاذب است، گفت: با انجام چندین قرارداد و افزایش تولید، قیمت خودروهای سنگین شکسته می‌شود.

به گزارش ایمنا به نقل از شاتا، جعفر سرقینی در مراسم انعقاد قرارداد نوسازی کامیون‌های فرسوده که عصر امروز در وزارت راه و شهرسازی برگزار شد، گفت: امضای قرارداد نوسازی ۱۰۰۰ دستگاه ناوگان حمل و نقل کالای برون شهری، فرصت مناسبی برای شروع همکاری مشترک وزارت صمت و وزارت راه در این حوزه است.

وی افزود: طبق آمار موجود در چهار ماه نخست سال ۹۹، تولیدات خودروهای سنگین بیش از ۳۰ درصد و خودروهای سواری حدود ۲۱ درصد رشد داشته است.

سرپرست وزارت صمت ادامه داد: در سنوات گذشته و در کارنامه تولید خودرو سنگین توسط شرکت‌های خودروسازی کشور، آمار تولید ۳۰ هزار دستگاه به ثبت رسیده و امروز نیز مدیرعامل شرکت ایران خودرو برای تولید ۵ هزار دستگاه خودرو سنگین اعلام آمادگی کرد.

سرقینی تصریح کرد: ساخت و تحویل هزار دستگاه خودروی سنگین با توجه به توان شرکت‌های خودروسازی کشورمان عدد بزرگی نیست و به عنوان طرح پایلوت می‌تواند زمینه ساز همکاری‌های بعدی باشد.

وی تاکید کرد: سازوکار موجود در همراهی بانک توسعه تعاون با وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت راه و شهرسازی می‌تواند به تحقق کامل این قرارداد و قراردادهای آتی منجر شود.

سرپرست وزارت صمت ادامه داد: با یک پیمایش منطقی از میزان مصرف سوخت خودروهای فرسوده، با جایگزینی خودروهای نوسازی از محل صرفه‌جویی سوخت می‌توان هزینه خرید این خودروها را در یک مدت معینی تأمین کرد.

سرقینی گفت: قیمت‌های موجود در بازار آزاد خودرو کاملاً کاذب و بالاست و با یک برنامه‌ریزی دقیق می‌توانیم یک قیمت منطقی در بازار خودرو حاکم کنیم.

وی تاکید کرد: در قالب برنامه نوسازی ناوگان تجاری کشور اگر زمینه‌های لازم برای همکاری مشترک طرف‌های قرارداد فراهم شود، می‌توانیم گام‌های مثبتی در این راستا برداریم.

منبع: ایمنا
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین