پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00016:17 - 1400/06/27

شرایط خریدهای خُرد سیمان در بورس کالا فراهم شد

تا پایان شهریور گواهی سپرده کالایی سیمان راه‌اندازی می‌شود و خریداران خرد سیمان می‌توانند از این طریق اقدام به خرید کنند.

علیرضا ناصرپور درباره عرضه گواهی سپرده سیمان در بورس کالا افزود: عرضه سیمان از خردادماه در بازار فیزیکی بورس کالا آغاز شده است و معاملات سیمان به صورت عمده صورت می‌گیرد.

  • وی ادامه داد: برای اینکه خریداران خرد هم بتوانند دسترسی مناسبی برای خرید سیمان در بورس کالا داشته باشند، گواهی سپرده سیمان تا پایان شهریورماه راه اندازی می‌شود.
  • وی افزود: قیمت‌ها در گواهی سپرده سیمان تابع بازار فیزیکی است و خریداران خرد که نیاز به خرید در تناژ پایین‌تر دارند می‌توانند از طریق گواهی سپرده اقدام به خرید کنند.
  • ناصر پور با اشاره به اینکه تقاضا برای خرید خرد سیمان در بورس کالا وجود دارد بیان کرد: بسیاری از شرکت‌های سیمانی استقبال خوبی از عرضه خرد سیمان در بورس کالا کردند و درخواست پذیرش انبار دادند و به محض پذیرش انبار از سمت بورس کالا، امکان ارائه گواهی سپرده‌ی کالایی فراهم می‌شود.
  • وی ادامه داد: الزامی به عرضه سیمان خرد توسط شرکت‌های سیمانی وجود ندارد و شرکت‌ها بر اساس تمایل خود اقدام به عرضه سیمان به صورت خرد می‌کنند.
  • معاون توسعه بازار و مطالعات اقتصادی بورس کالا با بیان اینکه محدودیتی در عرضه خرد سیمان در بورس کالا وجود ندارد تصریح کرد: میزان عرضه سیمان در گواهی سپرده کالایی حداقل ۱۰ تن در نظر گرفته شده است، اما شرکت‌ها با توجه به محدودیت‌های خود از نظر تحویل و حمل و نقل می‌توانند عرضه را کم یا زیاد کنند.

معاون توسعه بازار و مطالعات اقتصادی بورس کالا گفت: پیش‌بینی می‌شود ۳۰ درصد حجم معاملات سیمان از طریق گواهی سپرده کالایی انجام شود.
 

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین