پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00014:43 - 1399/06/10

مطالبات مزدی کارگران آب معدنی داماش پرداخت نشد

کارگران آب معدنی داماش می‌گویند: مشکل پرداخت نشدن دستمزد نزدیک به۳۰ کارگر شاغل در کارخانه آب معدنی داماش به دلیل تامین منابع مالی هنوز ادامه دارد.
کارگر آنلاین | کارگران شاغل در کارخانه آب معدنی داماش گفتند: نزدیک به ۳۰ تا ۴۰ کارگر در کارخانه آب معدنی داماش در بخش تولید مشغول‌ کارند که در سال جاری دو ماه حقوق معوقه طلبکارند.
 
به ادعای کارگران این کارخانه، از دو ماه پیش فعالیت تولیدی کارخانه به دلیل تامین نشدن مواد اولیه متوقف شده و این موضوع کار گران را نگران امنیت شغلی خود کرده است.
 
کارگران آب معدنی داماش خواستار دریافت مطالبات معوقه خود و از سرگیری فعالیت تولیدی کارخانه هستند اما مسئولان ذیربط و کارفرما پاسخ قانع‌کنده‌ای به کارگران نمی‌دهند.
 
در این زمینه یکی از کارگران کارخانه آب معدنی داماش به ایلنا گفت: به تعویق افتادن مطالبات مزدی درحالی‌ست که پیش از این کارفرما در آخرین دور از اعتراض کارگران کارخانه وعده به‌روز کردن مطالبات را داده بود.
 
این کارگر با بیان اینکه شرکت آب معدنی داماش در حال حاضر متعلق به هلدینگ گروه ملی است، در ادامه با اشاره به اینکه در ماه‌های گذشته کارگران در اعتراض به معوقات مزدی خود دست به اعتراض صنفی چند روزه زدند که در نتیجه آن اعضای هلدینگ گروه ملی به همراه مدیرعامل و چند تن از مسئولان شهرستان رودبار برای بررسی وضعیت کارخانه آب معدنی داماش به منطقه خوش آب و هوا و ییلاقی داماش آمدند، افزود: آنها برای جلوگیری از اعتراض کارگران؛ وعده راه‌اندازی خطوط جدید تولید و به‌روز کردن مطالبات کارگران را تا چند ماه آینده دادند که با وجود راه‌اندازی خطوط جدید اما معوقات هنوز به روز نشده است.
 
وی در ادامه با اشاره به وضعیت نامناسب معیشتی کارگران این کارخانه در نتیجه دریافت نکردن چندین ماه حقوق افزود: در گذشته کارخانه آب معدنی داماش حدود ۱۴۰ کارگر داشت که به مرور با افزایش مشکلات؛ تعداد آنها به حداقل ۳۰ تا ۴۰ نفرکاهش یافته است.
 
به گفته این کارگر؛ در روزهای گذشته او و سایر همکارانش بارها به نهادهای مسئول مراجعه کرده و خواستار پرداخت مطالبات مزدی خود شده‌اند چراکه در منطقه محل زندگی آنها فرصت شغلی دیگری وجود ندارد.
 
او در خصوص وضعیت تولید در کارخانه آب معدنی داماش، گفت: در حال حاضر که فصل تابستان است، کارگران انتظار افزایش تولید آب معدنی به نسبت سایر ماه‌های سال را داشتند اما کارفرما به صورت مشخص با آغاز فصل گرما فعالیت تولیدی کارخانه را متوقف کرده و کارگران کاری برای انجام دادن ندارند.
 
وی افزود: از دیگر مشکلات کارگران آب معدنی داماش پرداخت نشدن حق بیمه تامین اجتماعی است که از اردیبهشت ماه به تاخیر افتاده است. همچنین کارگرانی که در آستانه بازنشستگی  با مشاغل سخت و زیان‌آور هستند نگران پرداخت هزینه بازنشستگی خود شده‌اند.
 
 
منبع: ایلنا
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین