پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00010:06 - 1400/07/12

کدام دسته از خبرنگاران و اصحاب هنر مشمول مسکن دولتی خواهند شد؟

اقتصادی/ معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: اگر خبرنگار و هنرمندی قبل‌تر از امکانات دولتی برای خانه‌دار شدن استفاده کرده باشد و یا مالک خصوصی باشد نمی‌تواند مشمول تفاهمنامه ساخت مسکن بین وزارت راه و وزارت ارشاد شود.

«محمودمحمودزاده» روز دوشنبه درباره آخرین وضعیت مسکن خبرنگاران و اصحاب هنر و رسانه به ایرنا، افزود: طبق تفاهمنامه ای که در دولت قبلی با وزارت ارشاد منعقد شد، ساخت ۱۰ هزار واحدمسکونی برای اصحاب رسانه و هنر در دستور کار است.

وی افزود: تاکنون حدود ۹ هزار نفر از سوی وزارت ارشاد به وزارت راه معرفی شده است و حدود هزار نفر دیگر باقی مانده است. این افراد به پروژه های درحال احداث در سراسر کشور متصل می شوند  و واحدهای در حال ساخت به عنوان مسکن ملی، شامل این افراد خواهد شد.  

  • وی تاکید کرد: کارمندان وزارت ارشاد مشمول این تفاهمنامه نمی شوند.
  • معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: این تلقیِ اشتباه وجود داشته که هر خبرنگار و هر هنرمندی شامل این طرح مسکنی می شود، در حالی که اینگونه نیست.

محمودزاده توضیح داد: شرایط تفاهمنامه ها به طور کلی یکی است؛ از جمله تفاهمنامه بین وزارت راه و وزارت ارشاد هم راستا با شرایط عمومی است که همه متقاضیان باید داشته باشند. بنابراین واجد شرایط بودن متقاضی لازم است و اگر فرم «ج»  افراد قرمز باشد نمی توانند در این طرح حضور داشته باشند.

وی توضیح داد: تفاوت تفاهمنامه ها تنها در این است که دستگاه‌های مربوطه کمک های ویژه‌تری را انجام می‌دهند تا مخاطبین با شرایط بهتری صاحب مسکن شوند ولی به معنای استثنا در واجد شرایط بودن به معنای قانونی آن نیست.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: بر این اساس اگر خبرنگار و هنرمندی قبل تر از امکانات دولتی اعم از تسهیلات دولتی و مسکن دولتی استفاده کرده باشد و یا مالک خصوصی باشد نمی تواند مشمول این تفاهمنامه شود.

  • محمودزاده گفت: هم چنین زنان مجرد به غیر از مجردان بالای ۳۵ سالِ خودسرپرست و سرپرست خانوار مشمول این طرح نمی شوند.  سابقه سکونت ۵ ساله در شهر مورد تقاضا نیز در این طرح‌وجود دارد و هم چنین عدم وجود مالکیت خصوصی از دیگر شروط در معرفی خبرنگاران و اصحاب هنر به پروژه های در حال ساخت است.
  •  برای رفع معضل مسکن در کشور طرح هایی از جمله طرح مسکن ملی و طرح ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی ارایه شده است.  

طرح اقدام ملی مسکن برای ساخت ۴۰۰ هزار واحد تعریف شد. جزییات طرح ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی نیز قرار است به زودی اعلام شود.

در ۹ مرداد ماه امسال با امضای تفاهمنامه وزارت راه و شهرسازی با وزارت فرهنگ و ارشاد،   مقدمات اجرای طرح ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی برای خبرنگاران و هنرمندان واجد شرایط، فراهم شد.

 

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین