پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00009:45 - 1396/10/09

اگر کشور خوب اداره می شد ایران هم می شد آلمان، ژاپن و کره

نائب رئیس اول کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه ایران هم می توانست مثل کشورهای پیشرفته دنیا باشد، گفت: مسئولین اگر ایران را خوب اداره می کردند ایران هم می شد آلمان، ژاپن و کره.

به گزارش کارگرآنلاین، هدایت اله خادمی نماینده ایذه و باغملک در مجلس شورای با اشاره به تصمیم دولت برای افزایش قیمت حامل های انرژی و اظهارات حسن روحانی رئیس جمهور مبنی بر اینکه با این افزایش، قیمت سوخت به نصف قیمت جهانی نخواهد رسید، گفت: نمی توان ایران را با دیگر کشورها مقایسه کرد. اصولا قیاس یک کشور با کشور دیگر باید با توجه به امکانات و شرایط منطبق بر هم باشد. بعنوان مثال حتی نمی توان آلمان را با ژاپن مقایسه کرد.

وی با تاکید بر اینکه اقتصاد ایران بیمار است، افزود: کشوری که 11 میلیون حاشیه نشین، بیکاری، فقر و محرومیت وجود دارد را نمی توان با کشورهایی که مردمش در رفاه هستند و بازنشسته ها نه تنها سرکار نمی روند بلکه مرتب در حال جهانگردی و گردش هستند، مقایسه کرد.

نائب رئیس اول کمیسیون انرژی مجلس گفت: در کشورهای دیگر حقوق کارمندان معمولی با حقوق مقامات و مسئولین و حتی وزرای آن کشور تفاوت چندانی ندارد.

خادمی با اشاره به فسادهای اقتصادی در کشور افزود: نمی توان ایران را با کشوری مقایسه کرد که اگر یک اختلاس در آن رخ دهد، فرد یا اعدام می شود و یا خودکشی می کند اما در ایران مقامات دولت برای آزادی متهم اقتصادی وثیقه تهیه می کنند.

وی افزود: در حال حاضر هر کس کمتر از 2 میلیون حقوق می گیرد یعنی زیر خط فقر قرار دارد این در حالی است که بسیاری از جوانان ما بیکار هستند و هیچ درآمدی ندارند.

نماینده ایذه و باغملک در مجلس شورای افزود: در کشورهای دیگر برای افراد بی خانمان، خانه های مجانی برای زندگی وجود دارد و برای صاحب خانه شدن افراد، 95 درصد قیمت مسکن به آنها وام داده می شود و کسی اجاره خانه نمی دهد اما در ایران همه حقوق و یا بیشتر حقوق افراد برای اجاره می رود.

خادمی با بیان اینکه بیشتر کشورها سوخت را وارد می کنند اما سوخت در ایران تولید می شود، افزود: هزینه بنزینی که ما تولید می کنیم، کمتر از سوختی است که دیگر کشورها وارد می کنند.
منبع: افکار نیوز

بیشتر بخوانید:

حمایت ترامپ از تجمعات اعتراضی در برخی شهرهای ایران

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین