پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00009:56 - 1396/11/21

لاریجانی:

چند روز پیش داعش می‌خواست منطقه‌ای در ایران را بگیرد

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: برجسته کردن اختلافات در کشور هنر نیست و اختلاف افکنان خائن به ملت و انقلاب هستند.

به گزارش کارگرآنلاین، رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: برجسته کردن اختلافات در کشور هنر نیست و اختلاف افکنان خائن به ملت و انقلاب هستند.

 علی لاریجانی در سفر به استان اصفهان با حضور در مراسم گرامیداشت شهدای مدافع حرم شهرستان لنجان، گفت: حضور در این مراسم برای بنده افتخار است. به هیhت منتظران لنجان که جوانان پرنشاطی هستند و اینگونه مراسم را ساماندهی کردند آفرین می‌گویم؛ چرا که در وادی درخشانی ورود کرده‌اند که خدمت به شهدا و خانواده شهدا است.

رییس مجلس شورای اسلامی با قدردانی از کوهکن نماینده مردم فلاورجان ادامه داد: برای بنده افتخار است که در این مراسم شرکت کنم و عرض ادبی به شهدای مدافع حرم و خانواده های معظم شان داشته باشم؛ شهدا برای همه ما عزیز هستند.

لاریجانی افزود: شهدای مدافع حرم برای همه ما عزیز هستند؛ چرا که این شهدا هم اجر مهاجرت و هم اجر مجاهدت را می‌برند، این دو واژه در ادبیات اسلامی از جایگاه ارزشمندی برخوردار است و درجات کسانی که مجاهدت می‌کنند نسبت به مومنان خانه‌نشین متفاوت است و کسانی که با اموال و جان‌هایشان در راه اسلام مجاهدت می‌کنند از کسانی که در خانه هستند جایگاه‌شان با ارزش‌تر است.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مجاهدان بر مومنان خانه نشین برتری دارند و خداوند مقام و مرتبه و پاداش بالایی به مجاهدان می دهد، امام علی (ع) می فرمایند هر کس لباس جهاد را از تن بیرون آورد لباس خواری بر تن کرده است.

وی گفت: گاهی برخی‌ها می گفتند که چرا شهدای مدافع حرم به سوریه و عراق رفتند یا چرا پاکستانی‌ها و افغانستانی‌ها و لبنانی ها و ایرانی ها به عراق و سوریه می روند؛ البته ایران به درخواست سوریه و عراق برای کمک به ملت این دو کشور رفت اما نکته اینجاست که برخی ها از اول انقلاب غفلت داشته‌اند یا موضوع را نمی‌فهمند یا خود را به نفهمی می‌زنند و حقایق را نمی‌بینند

لاریجانی ادامه داد: امام خمینی (ره) حقیقت را به ملت ایران و مستضعفان جهان نشان داد و با فهم حقیقت است که می‌توان مجاهدت کرد. امام راحل این مجاهدت را در ایران و ملت‌های منطقه احیاء کرد و ایران در همه کشورهای منطقه تحرک و نوآوری به وجود آورد که اینها ناشی از فهم حقیقت است، البته آنها درک نمی‌کنند و گاهی مفهوم مجاهدت را با تروریست یکی می‌دانند.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: اینکه مفهوم مجاهدت را با مفهوم تروریست یکی می‌دانند نشان از بدبختی دشمنان است چون تروریست‌ها متجاوز هستند، اما مجاهدان جان خود را برای رهایی دیگران می‌دهند که این دو موضوع متفاوت است.

وی ادامه داد: وظیفه مسلمانان این است که به یاری مسلمانان در مقابل متجاوزان بروند و شهید مطهری فرمودند زاهد واقعی دل مشغولی برای مردم دارد و سعادت خود را در گرو سعادت دیگران می‌بیند، زاهدان واقعی شهدا هستند که سعادت ملت‌های دیگر را بر خود ارجح دانستند و به کشورهای دیگر رفته و جان خود را فدای دین کردند.

لاریجانی گفت: در مکتب اسلامی اگر تجاوزی صورت گیرد نباید مسلمانان نظاره‌گر باشند و باید در برابر تجاوز برافروخته شده و به میدان مجاهدت روند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بر اساس تعالیم اسلامی باید انسان‌ها جلوی خطاکاران و متجاوزان بایستند و اگر انسان‌های مجاهد نبودند عبادتگاه‌های مسیحیان، یهودیان، زرتشتیان و مسلمانان منهدم می‌شد؛ بنابراین اگر مجاهدت نباشد و جلوی متجاوز گرفته نشود دین از بین می‌رود.

وی تصریح کرد: آقای ترامپ نمی‌فهمد مجاهدان عاشق حقیقت اسلام هستند و پای دین ایستاده‌اند و تصور نکنند اگر بساطی در سوریه ایجاد می‌کنند می‌توانند زورگویی جدیدی به راه بیندازند چرا که همین افغانستانی‌ها، پاکستانی‌ها و لبنانی‌ها و مسلمان‌ها جلویشان می‌ایستند و بدانند که این ما نیستیم که مجاهدان را به جایی بفرستیم بلکه این حقیقت در کانون فکر اسلامی است که باید در برابر تجاوز ایستاد.

لاریجانی افزود: داعش می‌خواست سیمای اسلام را از بین ببرد و در گزارش‌های خبری نیز دیده‌اید که وقتی داعش در سوریه شروع به ماجراجویی کرد علاوه بر مسلمانان، مراکز مسیحیت و ادیان دیگر را نابود کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر بخواهیم انسان نجات یافته‌ای باشیم باید به موضوع هم‌سرنوشتی توجه کنیم و نباید فراموش کرد انقلاب اسلامی، انقلاب حکومت‌ها نبود، شوروی از انقلاب ما دفاع نکرد و آمریکایی‌ها حدود 10هزار مستشار در ایران داشتند، کشورهای عربی نیز به دو بلوک شرق و غرب وابسته بودند بنابراین انقلاب ملت ایران، انقلاب مردمی بود و به رهبری امام خمینی و توده مردم که با فکر اسلامی آشنا بودند، انقلاب شکوهمند اسلامی را رقم زدند.

وی تصریح کرد: در 39 سال پس از انقلاب دشمنان نقشه‌های مختلف برای نظام طراحی کردند اما نتوانستندکاری کنند، در جنگ تحمیلی اروپایی‌ها سلاح شیمیایی به عراق داده و کشورهای عربی به جز 2 الی 3 کشور پول، امکانات و نیرو به عراق دادند.

لاریجانی افزود: چند سال پیش به یک کشور که در حال حاضر با ما خیلی دشمنی می‌کند سفری داشته و با یکی از مسئولان آن کشور جلسه‌ای خارج از روال دیپلماتیک داشتم، به وی گفتم حال که جلسه غیررسمی است، به این سوال بنده پاسخ بدهید، چرا به تروریست‌ها پول و امکانات می‌دهید، او پاسخ داد که قبول دارند که آن کشور دو اشتباه کرده که یکی از آن اشتباهات کمک به تروریست‌ها در چند کشور بوده و اشتباه دیگرشان کمک 40 میلیارد دلاری به صدام بوده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ملت ایران انقلاب را از خود می‌داند و در این راه صدها شهید، جانباز و آزاده داده، حال امروز عده‌ای به دریوزگی افتادند تا مردم کشور را مأیوس کنند؛ چرا که دشمن فهمیده که اگر ملت متحد باشد از مشکلات عبور می‌ کنند.

وی ادامه داد: دشمنان می‌خواهند حتی برای 22 بهمن دل مردم را خالی کنند، اما به آنها می‌گویم که اشتباه می‌کنند چرا که ملت ایران هوشیار هستند زیرا روز 22 بهمن ماه روز ملی ایرانیان است.

لاریجانی تصریح کرد: رئیس جمهور آمریکا نقش خارق‌العاده‌ای برای خود تلقی می‌کند و می‌گوید امکانات می دهیم تا در ایران اختلاف ایجاد کنیم و رسما می‌گوید به گروه‌ها پول پرداخت می کنیم که در ایران آشفتگی ایجاد کنند اما آنها اشتباه می کنند چرا که هر کاری در چند سال گذشته برای بر هم زدن امنیت ایران انجام داده‌اند، منجر به شکست شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: چند روز پیش نیروی زمینی سپاه گزارشی ارائه کرد که در تلویزیون نیز پخش شد که بر اساس آن گروهی داعشی می‌خواستند وارد ایران شوند و منطقه ای را بگیرند و سر و صدا راه بیندازند اما آنها دستگیر و سرکوب شدند و عده ای از آنان هم به هلاکت رسیدند و این مسائل نشان می دهد که سپاه پاسداران بخشی از ملت ایران است.

وی ادامه داد: دشمنان هر کاری برای بر هم زدن امنیت ایران انجام دادند و در حال حاضر دو هدف را پیگیری می‌کنند؛ نخست اینکه امنیت ایران را بر هم بزنند حال در این راستا تلاش می کنند که گروه‌های ورشکسته را تقویت کرده تا ناامنی ایجاد کنند که در این رابطه موفق نبودند؛ زیرا با وجود بحران های منطقه ای، جمهوری اسلامی ایران اقتدار خود را به فضل الهی حفظ کرده است.

لاریجانی گفت: یکی دیگر از اهداف دشمنان ایجاد مشکلات اقتصادی برای مردم است از این رو چند چالش مانند بحران کمبود آب و اشتغالزایی باید در بودجه سال آینده مورد توجه قرار گیرد و در سال آتی درصدی از مشکلات حل شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مقام معظم رهبری راه را مشخص کرده و باید سیاست‌گذاران 3 قوه، احزاب و صفوف متحد مردم را حفظ کنند تا مشکلات اقتصادی حل شود.

وی افزود: بعضی از غلوها که در زمینه مشکلات اقتصادی بیان می‌شود را قبول ندارم چرا که اگر متحد باشیم می‌توانیم از مشکلات عبور کنیم.

لاریجانی ادامه داد: دشمنان می‌خواهند با فشار اقتصادی و ایجاد ناامنی برای کشور مسئله ایجاد کنند که این موضوعات در اسناد غیرعلنی و اطلاعاتی که از آنها به ما می‌رسد دیده شده و گاهی نیز علنا آن را بیان می کنند. اگر می خواهیم اقتدار ایران حفظ و از کیان انقلاب و خانواده‌های شهدا صیانت شود باید وحدت داشته باشیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: برخی ها متخصص اختلاف افکنی در کشور هستند، اما باید به فرموده امام خمینی (ره) همواره به این موضوعات توجه داشته باشیم و با اتحاد و پیروی از ولایت فقیه نگذاریم انقلاب لطمه ببیند.

وی افزود: یک عده می‌خواهند اختلافی به وجود آید و آن را بزرگ کنند، برجسته کردن اختلاف‌ها هنر نیست، بلکه هنر این است که اختلاف‌ها جمع شود و با اتحاد به سوی تعالی کشور حرکت کنیم.

وی گفت: به اختلاف افکنان می گویم اگر عرضه دارید اختلاف را حل کنید تا مشکلات اقتصادی سامان یابد. اینکه سر مسائل فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، دیپلماسی اختلاف باشد، یک امر معمولی است؛ چرا که در یک کشور، عقاید مختلفی وجود دارد؛ بنابراین هنر سیاست ورزان این است که اختلافات را به سمت منافع ملی کشور همگرا کنند نه اینکه اختلافات را عمیق کنند.

لاریجانی ادامه داد: دشمنان می‌خواهند حواس‌ها را پرت کنند تا به مشکلات اصلی پرداخته نشود. پس از انقلاب کارهای بسیاری در کشور انجام شده و نباید فراموش کرد قبل از انقلاب 2 الی 3 شهر آباد بودند اما پس از انقلاب جهاد سازندگی کارهای زیادی انجام داد.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: پس از انقلاب اسلامی کارهای زیربنایی انجام گرفته اما باید چرخه ثروت در کشور درست شود، در این راستا مجلس مصوبه‌ای داشت که با برداشت از صندوق توسعه ملی زمینه ایجاد اشتغال در روستاها فراهم شود.

وی گفت: نباید حواس ها پرت و مردم ناامید شوند، بلکه باید با شناخت راه درست و فعال کردن مردم در اقتصاد، مشکلات را حل کرد. مقام معظم رهبری سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی را ابلاغ کردند بنابراین اقتصاد باید در دست مردم باشد.

لاریجانی ادامه داد: امنیت کشور باید حفظ شده و پای امنیت هزینه داد، اینکه دشمنان می‌گویند ایران موشک نسازد به معنای ان است که دشمنان امنیت ما را رصد کرده و می‌خواهند امنیت را از بین ببرند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اینکه ما روی مسئله موشک تأکید داریم به خاطر امور دفاعی است چون دشمنان می‌خواهند موشک را بگیرند تا هجمه کنند اما بدانند این موشک از دست ملت ایران قابل خروج نیست، این تکنولوژی بومی شده و دشمنان از این موضوع هراس دارند.

وی افزود: امنیت را باید جدی گرفت و پای آن بایستیم؛ چرا که امنیت نباشد اقتصاد شکوفا نمی‌شود و ملت آسایش را از دست می‌دهد البته هزینه آن را هم می‌دهیم، همه اراده‌ها باید برای رفع مشکلات کشور معطوف شود؛ اینکه دشمنان می‌خواهند یأس پمپاژ کنند به این دلیل است که ذهن مردم به دنبال حل مسئله نرود.

لاریجانی ادامه داد: کسانی که به دنبال اختلاف‌افکنی در کشور هستند؛ خائن به مردم و انقلاب شمرده می‌شوند و می‌خواهند دل مردم را خالی کنند اما بدانند در رأس این انقلاب رهبری پارسا وجود دارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: آنها که می‌خواهند منافع ملی از بین برود قصد دارند حرکت عظیم انقلاب اسلامی در حل مشکلات ناتوان باشد اما با همت ملت دشمنان موفق نخواهند شد.

وی افزود: باید فضا برای سرمایه‌گذاری و کارآفرینی در کشور فراهم شود و در این راستا تلاش می‌شود.

لاریجانی گفت: نمایندگان استان اصفهان در مجلس برای رفع مشکلات تلاش می کنند.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین