پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00011:48 - 1399/06/16

تهدید سلامت کارگران در اثر عوامل بیولوژیکی

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی متخصصین بهداشت حرفه ای ایران، نسبت به تهدید سلامت کارگران بر اثر عوامل بیولوژیک در محیط کار، هشدار داد.

به گزارش کارگر آنلاین، رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی متخصصین بهداشت حرفه ای ایران، نسبت به تهدید سلامت کارگران بر اثر عوامل بیولوژیک در محیط کار، هشدار داد.

حسن اصیلیان مهابادی، به آسیب های شغلی کارگران در اثر عوامل بیولوژیکی در محیط کار اشاره کرد و گفت: یکی از تهدیدات سلامت کارگران در محیط کار، باکتری ها و ویروس ها هستند که می توان ویروس کووید ۱۹ را از جمله این تهدیدات دانست.
وی با اشاره به نقش متخصصین بهداشت حرفه ای در ایمن سازی محیط های شغلی، افزود: متخصصین بهداشت حرفه ای وظیفه دارند در این زمینه راهکارهای اجرایی ارائه بدهند.
اصیلیان به آسیب های شغلی ناشی از مباحث ایمنی در محیط کار اشاره کرد و گفت: پرس های سنگین در محیط کار، یکی از تهدیدات سلامت افراد شاغل است که اگر اصول ایمنی رعایت نشود، منجر به قطع عضو و فوت کارگر می شود.
رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی متخصصین بهداشت حرفه ای ایران، ادامه داد: این قبیل حوادث علاوه بر خسارت های جانی، غرامت های سنگینی برای صنعت و کارفرما به دنبال دارد. از همین رو، نقش و جایگاه متخصصین بهداشت حرفه ای در ایمن سازی محیط کار، از اهمیت بالایی برخوردار است.
وی تاکید کرد: جایگاه بهداشت حرفه ای حتی بالاتر از پزشکان است که اگر وظایف آنها به خوبی اجرا و پیاده شود، مشکلات محیط های شغلی را تا حدودی زیاد مرتفع می کند و اگر نادیده گرفته شود، می تواند عمر مفید کارگران را از ۳۰ سال به ۱۰ سال کاهش دهد.
اصیلیان با اشاره به فصل ۴ قانون کار که جایگاه فارغ التحصیلان بهداشت حرفه ای را مشخص می کند، گفت: بر اساس فصل ۴ قانون کار، کارفرمایان باید متخصصین بهداشت حرفه ای را جذب و استخدام کنند. اما، بخشی از وظایف این رشته در وزارت بهداشت مغفول مانده و همین مسئله، باعث شده جایگاه این رشته و حرفه در کشور، آن طور که باید دیده نشود.
وی افزود: رشته مهندسی بهداشت حرفه ای از دانشگاه های علوم پزشکی فارغ التحصیل می شوند و از همین رو، وظایف این حرفه در دو وزارتخانه کار و بهداشت تعریف شده است.

منبع: سلامت نیوز
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین