پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00020:17 - 1400/07/27

افزایش قیمت طلا آغاز شد + شوک جدید

کارگر آنلاین | نایب رییس دوم اتحادیه طلا و جواهر تهران می‌گوید اگر رشد نرخ ارز ادامه داشته باشد، تا پایان ماه شاهد افزایش بیشتر قیمت طلا و سکه خواهیم بود.

محمد کشتی‌آرای درباره وضعیت امروز بازار طلا توضیح داد: در معاملات امروز با رشد حدود ۱۴دلاری اونس جهانی و روند صعودی دلار، قیمت طلا و سکه هم نسبت به دیروز افزایش یافت که البته نبود تقاضا برای سکه باعث شد بهای آن همپای دلار بالا نرود.

  • این فعال بازار طلا اظهار کرد: این روزها نوسانات بالای قیمت سکه مانع ورود سرمایه‌گذاران به این بازار و تشدید رکود آن شده و همین موضوع هم حباب سکه را به ۳۸۰هزار تومان کاهش داده است.
  • به گفته کشتی‌آرای، بر همین اساس امروز قیمت هر مثقال طلای ۱۷عیار در مقایسه با دیروز ۶۰هزار تومان، طلای ۱۸عیار حدود ۱۳هزار، سکه طرح جدید ۸۰هزار و سکه طرح قدیم ۵۰هزار تومان گران شده است.

نایب رییس دوم اتحادیه طلا با پیش‌بینی قیمت‌ها تا پایان ماه بیان کرد: اگر روند افزایشی دلار در روز‌های پایانی مهر ماه هم ادامه داشته باشد، شاهد رشد مجدد قیمت طلا و سکه البته با شیب ملایم خواهیم بود.

کشتی‌آرای در پایان با اشاره به قیمت‌ها گفت: در جریان معاملات امروز بازار طلای تهران، قیمت هر قطعه سکه امامی به ۱۱میلیون و ۶۶۰هزار و بهای سکه طرح قدیم به ۱۱میلیون و ۲۵۰هزار تومان افزایش یافته است.

وی افزود: همچنین نیم سکه با قیمت پنج میلیون و ۹۵۰هزار، ربع سکه سه میلیون و ۵۰۰هزار و سکه یک گرمی دو میلیون و ۲۰۰هزار تومان فروخته می‌شود؛ امروز بهای هر مثقال طلای ۱۷عیار هم به چهار میلیون و ۹۸۰هزار و قیمت هر گرم طلای ۱۸عیار به یک میلیون و ۱۴۹هزار تومان رسید.

 

∎​

منبع: پانا
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین