پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00011:52 - 1400/07/29

گوشت این پرنده قاتل سنگ کلیه است

کارگر آنلاین | در طب سنتی اسلام، خواص گوناگونی به بلدرچین نسبت داده اند، مثلاً به عقیده عبدالملک بن زهر اندلسی (قرن ۵) گوشت بلدرچین خوشمزه و خوش طعم است که هم برای افراد سالم و هم بیماران سودمند می باشد و هم (سنگ مثانه و کلیه) را خرد میکند، مفید است.

بلدرچین حیوانی است با خصوصیات پرندگان وحشی شکاری و بسیار پُرجنب و جوش، لاجرم باید در وضعیتی پرورش یابد که امکان جست وخیز و پرواز داشته باشد. هر قدر ماهیچه در طول حیات خود فعال تر باشد گوشت آن نیز لذیذتر است (مانند ران مرغ،دم ماهی، ران حیوانات شکاری و گوسفند و همچنین سینه پرندگان وحشی)

  •  گوشت بلدر چین به دلیل وجود عناصر معدنی کمیاب و ویتامین در گوشت این پرنده،برای بیماری هایی چون بی خوابی و یا در مواردی ناراحتی های روانی آسم،تشنج،فشار خون بالا،ضعف اعصاب مفید می باشد.همچنین گوشت بلدرچین منبع خوب روی، مس، فسفر، آهن ب ۶ ،تیامین، ریبوفلاوین، ویتامین و سلنیوم است.
  • از دیگر مزایای بلدرچین این است که بعد از طبخ به دلیل وجود سلول های پیچیده پیوندی، در اثر پخته یا بریان شدن به هیچ وجه متلاشی نمی شود و پرنده ترکیب خود را کاملاً حفظ  کرده و در پذیرایی ها، زیبایی فراوانی به سفره می دهد.
  • تخم بلدرچین نسبت به تخم مرغ ، ۵ برابر فسفر، ۷برابر آهن، ۶برابر ویتامین ب ۱۲  و ۱۵ برابر ویتامین ب ۲  دارد.( هرچند اندازه یک تخم مرغ حدود ۵ برابر تخم بلدرچین است) 
  • تخم بلدرچین منبع غنی اسید چرب امگا۳ است که برای تقویت هوش و حافظه بسیار مفید می¬باشد و کلسترول در تخم بلدرچین نسبت به تخم مرغ بسیار کمتر است.
  • گوشت بلدرچین برای کودکان رشد سریع و صحیح،برای نوجوانان هیجان و جنب جوش، برای جوانان نشاط و برای میانسالان تندرستی و اطمینان و برای کهنسالان سلامتی مجدد و تمدید قوا و شادابی را به آرمغان می آورد. 
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین