پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00007:01 - 1400/08/06

کاهنده شدید علائم ام اس این ۳ گیاه است

کارگر آنلاین | کارشناس پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی درباره تاثیر گیاهان دارویی بر کاهش علائم ابتلا به بیماری ام اس توضیح داد.

قبال جاسمی کارشناس  پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی عنوان کرد: امروزه در بحث گیاهان دارویی تحقیقات گسترده‌ای صورت گرفته و داروهای با ماده موثره طبیعی، ایده‌های جدیدی برای پژوهشگران جهت درمان راحت‌تر و ارزانتر بیماری‌ها فراهم کرده است.

  • وی در ادامه افزود بیماری‌های ناشناخته در جوامع بشری بیشترین بررسی‌های علمی را به خود اختصاص داده اند و بیماری ام اس یکی از شایع‌ترین بیماری‌های سیستم عصبی در جهان است که عامل یا عوامل بروز آن ناشناخته باقی مانده اند.
  • جاسمی اظهار کرد: امروزه شواهد علمی بسیاری وجود دارد که اهمیت و نقش تغذیه را در حفظ سلامتی بیماران مبتلا به ام اس را ثابت کرده است. همچنین گیاهان دارویی نیز که از دیرباز در درمان و پیشگیری این بیماری به کار برده می‌شوند گیاهانی هستند که برای تقویت حافظه و تشدید جریان خون مفید بوده و نیز آرام بخش هستند

جاسمی اضافه کرد: طبق تحقیقات انجام گرفته، گیاهان دارویی نظیر کندر، زعفران، گیاهان حاوی کافئین، ژینکو و شاهدانه در کاهش علائم و حملات ام اس موثر می‌باشند. بعنوان مثال از گیاه کندر برای مهار پروسو گرانیت‌ها لونکوترین التهابات مغز استفاده و به درمان بیماری کمک میشود. برای اینکه ام اس پیشرفت کند گلبول‌های سفید باید از سد رگ‌های مغزی عبور کنند و بنابر مطالعات دانشگاه کرنل، کافئین مسیر گیرنده‌های آدنوزین را مسدود می‌کند و از پیشروی گلبول‌های سفید جلوگیری می‌کند.

وی عنوان کرد: لرزش‌هایی که در بیمار ام اس وجود دارد درمانش خیلی مشکل است و شاهدانه یکی از مواردی است که می‌تواند در کاهش آن موثر باشد. آرام بخش بودن و تسکین دادن نیز از خواص مهم زعفران ذکر شده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین