پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00013:35 - 1400/08/15

شناسایی اولین مورد ابتلا به کرونا در کفتارها

کارگر آنلاین | آزمایشگاه ملی دامپزشکی در آمریکا از تایید اولین مورد ابتلای قطعی حیوانات به ویروس کرونا در جهان خبر داد.

یک آزمایشگاه ملی دامپزشکی روز جمعه اعلام کرد که دو کفتار در باغ وحش دنور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که اولین مورد تایید شده در بین حیوانات در سراسر جهان است.

  • به گفته آزمایشگاه ملی خدمات دامپزشکی، نمونه‌هایی از حیوانات مختلف در باغ وحش، از جمله کفتار‌های خالدار، پس از بیمار شدن چندین شیر در این مرکز مورد آزمایش قرار گرفتند. آزمایش نمونه‌های کفتار در آزمایشگاهی در دانشگاه ایالتی کلرادو مثبت بود و این موارد توسط آزمایشگاه ملی تایید شد؛ علاوه بر دو کفتار، آزمایش ویروس ۱۱ شیر و دو ببر در باغ وحش مثبت شد.
  • مسئولان این باغ وحش در بیانیه‌ای اعلام کرد: کفتار‌ها حیواناتی سرسخت و مقاوم هستند که نسبت به سیاه زخم، هاری و دیستمپر بسیار مقاوم هستند.

مقامات باغ وحش گفتند کفتار‌ها - نگوزی ۲۲ ساله و کیبو ۲۳ ساله - علائم خفیفی از جمله بی‌حالی خفیف، مقداری ترشح از بینی و سرفه‌های گاه به گاه را تجربه می‌کنند. سایر حیواناتی که در هفته‌های اخیر آزمایششان مثبت بوده یا به طور کامل بهبود یافته‌اند یا در مسیر بهبودی کامل هستند.

در بیانیه آمده است: اکنون می‌دانیم که بسیاری از گونه‌های دیگر ممکن است بر اساس گزارش‌های متعدد، مستعد ابتلا به کووید-۱۹ باشند و ما همچنان از بالاترین سطح مراقبت و احتیاط هنگام کار با ۳۰۰۰ حیوان و ۴۵۰ گونه مختلف خود استفاده می‌کنیم.

  • به گفته وزارت کشاورزی آمریکا که بر NVSL نظارت می‌کند، عفونت در گونه‌های مختلفی در سراسر جهان گزارش شده است، عمدتا در حیواناتی که با یک فرد مبتلا به کووید-۱۹ تماس نزدیک داشتند. در یک خبر روز جمعه آمده است که دانشمندان هنوز در حال یادگیری در مورد عفونت‌های ویروس کرونا در حیوانات هستند، اما بر اساس اطلاعات موجود، خطر انتقال ویروس توسط حیوانات به افراد کم است.
  • بر اساس این خبر، افراد مبتلا به کووید-۱۹ باید از تماس نزدیک با حیوانات از جمله حیوانات خانگی برای محافظت از آن‌ها در برابر عفونت احتمالی خودداری کنند.

NVSL به عنوان یک آزمایشگاه مرجع بین‌المللی عمل می‌کند و آزمایش‌هایی را برای بیماری‌های حیوانات خارجی و نوظهور ارائه می‌کند و همچنین راهنمایی در مورد تکنیک‌های تشخیصی ارائه می‌دهد.

 

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین