پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00011:39 - 1400/09/10

۱۰ غذای برتر برای آرامش اعصاب

کارگر آنلاین/داشتن استرس و اضطراب باعث انواع بیماری های روحی می شود، بنابراین برای آرامش اعصاب و روان می توانید از مواد غذایی استفاده کنید که در آرام شدن اعصاب بسیار موثر هستند.

بهترین خوراکی ها و مواد غذایی برای آرامش اعصاب

عسل برای آرام شدن اعصاب :

ماده غذایی است که بسیاری از مردم آن را می شناسند و از آن استفاده می کنند ، اما نمی دانند که می توان آن را برای آرامش ذهن و بدن استفاده کرد . عسل ،به عنوان ماده ای که حاوی مقدار زیادی از تریتوفان است شناخته شده است ، که به کاهش اضطراب و آرامش اعصاب کمک می کند.

علاوه بر این ، عسل سرشار از پتاسیم نیز است که دارای اثر تسکین دهندگی در مغز و هم چنین بدن می باشد . پتاسیم، به جلوگیری از تولید هورمون استرس در بدن و اسید ها برای آرامش سیستم عصبی کمک می کند.

سوپ سبزیجات برای آرامش اعصاب :

سوپ نیز از جمله بهترین غذاهایی است که اعصاب شما را آرام می کند. سوپ خیلی موثر است  زیرا کمک می کند تا از اجزای خارجی و عفونت های بدنتان که یکی از دلایل اصلی است که افراد را ناراحت می کند ، خلاص شوید.

شما باید سراغ سوپ هایی که حاوی سبزیجاتی مانند ، گوجه فرنگی ، فلفل سبز ، هویج هستند ، بروید و هم چنین می توانید سیر ، اسفناج ، آویشن و بسیاری از مواد دیگر که می توانید برای بهبود سلامت خود استفاده کنید را ،به سوپ اضافه کنید.

شیر برای آرام شدن اعصاب:

اگر به یک آرامش بخش فوری نیاز دارید ، یک لیوان شیر گرم آماده کنید. شیر گرم به عنوان ماده ای که حاوی تریتوفان است ،شناخته شده است - ترکیبی که به تولید سروتونین ( حدود 43% ) کمک می کند . سروتونین به عنوان ماده ای که موجب احساس لذت همراه با کمک به خواب می شود ، شناخته شده است.

شما همیشه در طول روز می توانید از شیر سرد استفاده کنید ،تا از کسالت جلوگیری کند زیرا شیر سرد هنوز سرشار از کلسیم است و باعث آرامش نیز می شود.

کرفس برای آرامش اعصاب :

به لحاظ تاریخی ، کرفس به عنوان پاد زهر برای استرس ، همراه سبزیجاتی که بقراط به عنوان یک ماده نیرو بخش برای افرادی که از فشار عصبی رنج می برند، تجویز می کرد، مورد توجه قرار گرفته بود. امروزه ، متخصصان تغذیه مصرف روزانه کرفس را به عنوان یک برنامه موثر برای پایین آوردن فشار خون بالا می شناسند . فشار خون پایین منجر به توانایی بهتر برای آرامش می شود.

جو دو سر غذایی برای آرامش اعصاب :

تا زمانی که بدون قند باشد ، جو دو سر به دلایل متعددی به آرامش کمک می کند . ابتدا ، این کربوهیدرات پیچیده جذب تریپتوفان را که منجر به تولید سروتونین می شود را افزایش می دهد - سروتونین ، یک ماده شیمیایی مغزی است که به بدن کمک می کند تا آرامش یابد . علاوه بر این ، جو غنی از ویتامین B6 است - ویتامینی که به عنوان ضد استرس شناخته شده است و ملاتونین ، یک هورمون است که از آرامش سالم و خواب حمایت می کند.

آرامش اعصاب با ماهی آب سرد :

ماهی های آب سرد مانند ، ماهی خال مخالی ، ماهی تن ، ماهی سالمون ، ساردین ها و شاه ماهی ها دارای اسید های چرب امگا 3 زیادی هستند . امگا 3 کمک می کند سطح serotonin افزایش یابد در حالی که تولید هورمون های مرتبط با اضطراب مثل کورتیزول و آدرنالین را سرکوب می کند . علاوه بر این ، نشان داده شده است که امگا 3 فشار خون بالا را پائین می آورد.

موز مناسب برای آرامش اعصاب :

این میوه ،مملو از پتاسیم و منزیم است و به عنوان آرامش بخش طبیعی ماهیچه شناخته شده است. از آن جایی که ماهیچه های آرام شده بدن را تشویق می کنند تا آرام شوند ، منابع پتاسیم و منیزیم ( مانند موز ) یک راه عاقلانه برای کاهش استرس های جسمی هستند.

موز حاوی تریپتوفان نیز است که باعث آزاد شدن سروتین در مغز می شود.

کمک شکلات تلخ به کاهش استرس :

شکلات تلخ به کاهش سطح استرس در مغز کمک می کند و بدین دلیل انجام می شود که حاوی سروتین ، آندورفین و دوپامین است که هورمون هایی عالی برای کاهش سطح استرس در مغز هستند. مطمئن شوید که شکلات 70%می خورید.

آجیل و دانه ها موثر در آرامش اعصاب:

آجیل سرشار از منیزیم ، سلنیوم ، روی ، ویتامین E و ویتامین B است و زمانی که به مقدار زیاد دریافت می شود ، به آرامش اعصاب کمک می کند. بادام زمینی و دانه کدو تنبل سرشار از منیزیم هستند ، اما بادام زمینی دارای محتوای سدیم بالا نیز است به همین دلیل زمانی که به مقدار زیاد دریافت می شود، برای سلامت شما مناسب نیست.

تخم مرغ برای آرامش مغز :

همانند شیر ، تخم مرغ منبع آمینوهای سرشار از تریپتوفان است که آرامش بخش مغز است . حتما تخم مرغ را در رژیم غذاییتان در صبحانه یا به عنوان میان وعده استفاده می کنید.

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین