پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00010:28 - 1400/09/17

درمان لکه های پوستی با یکم شیر

کارگر آنلاین/اگر از داشتن لکه های تیره بر روی پوست پاها رنج می برید می توانید از مواد طبیعی و خانگی استفاده کنید و برای همیشه از شر آن ها خلاص شوید.

نسخه های خانگی و گیاهی برای درمان لک های تیره روی پوست پا
1. سرکه سیب

سرکه سیب به عنوان یک ماده سفید کننده طبیعی عمل می کند بنابراین می تواند شما را از شر مشکلاتی چون برنزه شدن، رنگدانه سازی و حتی افتادگی پوست خلاص کند. با این حال، هرگز آن را به صورت غلیظ استفاده نکنید زیرا ممکن است به پوست تان آسیب برساند.

بدین منظور یک قاشق چای خوری سرکه سیب را با 4 قاشق چای خوری آب مخوط کنید تا رقیق شود. سپس با کمک پنبه آن را روی تمام لکه ها و جای زخم پاهای خود بمالید. این روند را روزانه تکرار کنید تا شاهد نتایج آن باشید.

سرکه سیب
2. اسکراب شکر

اسکراب شکر برای لایه برداری از تمام آلودگی ها، کثیفی ها و سلول های مرده پوست گزینه خوبی است. بدین منظور 2 قاشق غذاخوری شکر را با 4 قاشق غذاخوری روغن زیتون مخلوط کنید و هنگامی که به خوبی مواد را با یکدیگر مخلوط کردید؛ کمی از آن را برداشته و با حرکت ملایم و دورانی روی پاهای خود بمالید. این اسکراب به شما کمک می کند تا از شر لکه ها خلاص شوید و پوست تان نرم و صاف شود.

اسکراب شکر
3. لیمو

لیمو نیز همانند سرکه سیب، یک نوع ماده سفیدکننده طبیعی است، به طوری که یک شبه می توان نتایج حاصل از آن را شاهد بود. بدین منظور یک عدد لیمو را برش دهید و آن ها را روی مناطق آسیب دیده بمالید.

به مدت 10 دقیقه صبر کنید و سپس پوست تان را با آب گرم شستشو دهید. پس از آن، از یک مرطوب کننده استفاده کنید؛ درغیر این صورت پوست تان خشک خواهد شد.

لیمو
4. خیار

از آن جا که در حال امتحان کردن راهکارهای طبیعی هستیم، چرا از خیار غافل شویم؟ خیار در از بین بردن لکه های تیره معجزه می کند، به همین دلیل برای کمک به کاهش التهاب و پف زیر چشم نیز استفاده می شود.

بدین منظور، یک عدد خیار را پوست گرفته و رنده کنید، سپس آن را بر قسمت های آسیب دیده بمالید و بعد از مدتی پوست تان را بشویید. تنها با چند بار استفاده متوجه تغییراتی خواهید شد.

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین