پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00014:41 - 1400/09/17

اهل هیئت امام حسین (ع) چه درس‌هایی را از امامشان یاد گرفته‌اند؟

مهم ترین ویژگی‌ امام حسین

کارگر آنلاین | یکی از اوصاف و ویژگی‌های امام حسینی‌ها، اهل مسجد، اهل هیئت و روضه، عاطفه و تواضع آنان است.

به گزارش کارگر آنلاین حجت الاسلام و المسلمین محمد امین دریاپیما سخنران و کارشناس مذهبی بیان کرد: در هر مشکلی هیئتی‌ها پیشقدم شده و در حد توان خود پای کار بوده اند؛ مانند بی آبی خوزستان که برای حل آن پویش کم آبی راه اندازی شد. اولین کسانی که همواره برای کمک های مردمی اقدام کرده اند، هیئتی ها هستند. اوج این عاطفه و ادب را در داستان و جریان اربعین مشاهده می‌کنیم و خانواده‌هایی را می‌بینیم که از ابتدای سال ذره ذره پول جمع‌آوری کرده اند تا بتوانند در اربعین عرض ادبی نسبت به امام حسین (ع) و خاندان پاک اهل بیت (ع) حتی با یک لیوان آب داشته باشند.

وی ادامه داد: در هیئت‌ها کسی به این موضوع نگاه نمی‌کند که موقعیت اجتماعی افراد چیست و همه یکسان و برادرگونه به عزاداری امام حسین (ع) مشغول هستند و منشأ اصلی این موضوع وجود مقدس اباعبدالله الحسین (ع) هستند. امام حسین (ع) شخصیتی است که در اوج ادب و احترام، تواضع دارد و در معاشرت با افراد، همسایه‌ها، اقوام، آشنا، فرزند و همسر بی نظیر رفتار می کند. علی بن حسین (ع) از پدر خود اباعبدالله (ع) روایتی را نقل کردند که می‌فرمایند: اگر کسی به من دشنام بدهد و از من عذرخواهی کند، عذر او را می‌پذیرم و همچنین از پیامبر (ص) نقل شده است که می‌فرمایند وارد حوزه کوثر نمی‌شود کسی که عذر را نپذیرد، خواه عذر آور حق بگوید خواه باطل؛ عذر مردم را بپذیرید تا در فردای قیامت خداوند عذر ما را بپذیرد.

حجت الاسلام و المسلمین دریاپیما مطرح کرد: در بین اولیای الهی و حضرات معصومین (ع) بعضی‌ها خانوادگی آزمایش شدند من جمله ابراهیم خلیل الله و حضرت اسماعیل فرزندشان که در این آزمایش شرکت داشتند. درباره امام حسین (ع) نیز اینگونه است که با اهل بیت همه عازم کربلا شدند و بعد از عاشورا نهضت حسینی با آن قیام و حرکت زینبی (س) ادامه پیدا کرد و پیام عاشورا را به همه عالم منتقل کرد.

وی افزود: در عاطفه اباعبدالله (ع) نسبت به خانواده همین بس که حضرت رباب همسر ایشان بعد از شهادت آن حضرت نوشتند که تا یکسال زیر سقف نرفتند و زیر آفتاب نشستند، ایشان می‌گفتند چطور زیر سایه بنشینم در حالی که بدن مبارک امام حسین (ع) در زیر آفتاب رها شده بود و این اوج محبت و وفاداری همسر نشان دهنده عاطفه عمیق ایشان است که عاطفه و رحمت و محبت آن حضرت نه تنها نسبت به خانواده بلکه نسبت به همگان است رحمت الله واسعه.  ایشان با این همه عظمت روی دوش خود برای فقرا غذا می‌بردند و به بهترین نحو با مردم رفتار می‌کردند.

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین