پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00015:50 - 1400/10/22

اگر زود از کوره در می‌روید این دمنوش را بنوشید

با این دمنوش دیگر عصبی نمی شوید

کارگرآنلاین| یک متخصص گیاهان دارویی گفت: افرادی که احساس کم حوصلگی یا بی حوصلگی می‌کنند و اصطلاحا خیلی زود از کوره در می‌روند، می‌توانند دمنوش به لیمو مصرف کنند تا این حالت منفی را از بین ببرند.

به گزارش کارگرآنلاین دکتر داود بخشی، با اشاره به خواص طبی گیاه به لیمو (ورون)، اظهار کرد: به لیمو یک گیاه علفی چندساله است که برگ‌ها و سرشاخه‌های جوان آن جمع آوری و خشک می‌شود.وی خواص اصلی به لیمو را در برگ و سرشاخه جوان این گیاه دانست و افزود: از به لیمو برای تهیه دمنوش استفاده می‌شود؛ به این صورت که سرشاخه به لیمو را که دارای دو تا سه برگ است باید در داخل لیوان آب جوش انداخت و بعد از پنج تا شش دقیقه مصرف کرد. جوشانده به لیمو به صورت دم کرده داخل قوری نیز دارای خواص است.

این متخصص گیاهان دارویی، با اشاره به خاصیت فراوان آرام بخشی دمنوش به لیمو، یادآور شد: افرادی که از تمدد اعصاب رنج می‌برند می‌توانند از به لیمو استفاده کنند. همچنین این دمنوش برای تنظیم خواب عالی است.

عضو هیئت علمی دانشگاه گیلان، با بیان اینکه به لیمو به رفع نفخ معده و روده و بسیاری از مشکلات گوارشی کمک می‌کند، متذکر شد: به خاطر اثرات مثبتی که دمنوش به لیمو بر سیستم عصبی دارد، عملکرد دستگاه گوارش رو به بهبود می‌رود و آرامش در دستگاه گوارش ایجاد می‌شود.وی ادامه داد: افرادی که دچار مشکلات گوارشی ناشی از استرس و اضطراب هستند و یا از بیماری‌های زمینه‌ای گوارشی رنج می‌برند، نیز می‌توانند از به لیمو استفاده کنند.

بخشی، با اشاره به کارایی همزمان به لیمو در کاهش استرس و آرام کردن افراد مضطرب، عنوان کرد: در واقع دمنوش به لیمو زمینه استرس را از بین می‌برد و آرامش را به انسان برمی گرداند. همچنین دمنوش به لیمو عضلات گوارشی را تقویت کرده و حالت سردی معده و روده را کاهش می‌دهد.

وی با بیان اینکه به لیمو به واسطه برخورداری از ترکیبات ارزشمند معطر عکس العمل‌های ناشی از بی حوصلگی و تنش محیط را کاهش می‌دهد، گفت: افرادی که احساس کم حوصلگی یا بی حوصلگی می‌کنند و اصطلاحا خیلی زود از کوره در می‌روند، می‌توانند دمنوش به لیمو مصرف کنند تا این حالت منفی را از بین ببرند.

این متخصص گیاهان دارویی، تسلط بر خویش را یکی دیگر از خواص طبی این گیاه مفید دانست و خاطرنشان کرد: سعی کنید دمنوش به لیمو را تقریبا به صورت گرم مصرف کنید، زیرا حالت ولرم یا سرد آن، خواص مورد نظر را کمتر دارد؛ البته رعایت دما برای سلامت دهان و مسیر بلع ضروری است.

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین