پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00013:10 - 1400/11/06

معجزه سوره حمد در زندگی و کار شما

کارگر آنلاین/سوره حمد یا الفاتحه از بهترین سوره های قرآن است که دارای فضایل و معجزه های بسیار زیادی در زندگی و کار انسان می باشد.

امام علی علیه السلام فرموده است:اگر رزق و روزی و ثروت زیادی می خواهی و دوست داری از هر بنده و آزادی بی نیاز باشی و به زودی به آرزوهایت برسی و از غل و غش و حیله در امان باشی؛ پس فاتحة الکتاب را بخوان که اسرار عجیبی در ان نهفته است.سوره حمد را در پنج نوبت صبح، ظهر، عصر، مغرب و عشا برای رسیدن به آرزوها و حاجت ها 100 مرتبه بخوانید.

معجزه سوره حمد
معجزه سوره حمد در رسیدن به آرزوها

برطرف شدن تب

حضرت امام جعفر صادق علیه السلام فرمودند:هر کس، با ایمان سوره مبارکه فاتحه را چهل بار بر قدح آب با نیت خالص و توجه به خدا و معنی آن بخواند و آن آب را بر روی کسی که تب دارد بپاشد، تب از او زایل می شود.

افزایش نور چشم

حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند:چون کسی را درد چشم باشد یا در بینایی او ضعفی باشد در اول ماه چون هلال ماه را ببیند دست بر چشم خود بنهد و سوره فاتحه را 10 بار با نیت خالص و توجه به معنی آن بخواند و در آخر سوره مبارکه توحید را 3بار بخواند بعد از آن 7بار بگوید:یا ربِّ قَوِّ بَصَری.

سپس بگوید:اللهم اکف انت الکافی، اللهم عاف انت المعافی. درد چشم و ضعف بینایی به صحت مبدل می گردد.

برکت و گشایش روزی

پیامبر اکرم صلی الله علیه و اله و سلم فرموده است:هرکس، هنگامی که وارد خانه خود می شود، سوره حمد و توحید را قرائت نماید خداوند فقر را از خانه او دور کرده و برکت زندگی او را به حدّی زیاد می کند که به همسایگانش نیز می رسد.

پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله وسلم فرمود:فضیلت سوره حمد مانند فضیلت حاملان عرش است، هر کس آن را قرائت کند، ثوابی مانند ثواب حاملان عرش به او داده می شود

حضرت امام صادق علیه السلام فرموده است:هرکس سوره حمد را قرائت کند، به لطف و عنایت الهی، درهای خیر دنیا و آخرت به روی او گشوده خواهد شد.

خواص سوره حمد
خواص سوره حمد برای افزایش رزق و روزی

نماز برای برآورده شدن حاجت و مشکل گشا

برای برآورده شدن حاجت ، بهتر است دو رکعت نماز و در هر رکعت 19 مرتبه بعد از بسم الله الرحمن الرحیم ، سوره حمد را بخوانید . بعد از اتمام نماز 786 مرتبه آیه بسم الله الرحمن الرحیم را بگوید هر حاجتی داشته باشد برآورده می شود.

جهت عزت و شخصیّت و حفظ آبرو

از روز جمعه سوره مبارکه حمد را هر روز 41 مرتبه تا 41 روز بخوانید و بعد از تمام شدن بلافاصله 13 بار این دعا را بخوانید:یا مُفَتِّحُ فَتَّح یامُفَرِّجُ فَرَّج یامُسَبِّبُ سَبَّب یامُیَسِّرُ یَسَّریامُسَهِّلُ سَهَّل یا مُتَمِّمُ تَمَّم برحمتک یا ارحم الراحمین .

درمان بیماری ها

امام صادق فرمود:کسی که سوره حمد او را شفا نبخشد، چیزی او را شفا نمی بخشد.

پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند:سوره حمد بر هیچ دردی خوانده نشد، مگر اینکه دردش آرام می گیرد.

اما صادق فرمود:چنان‎چه بر مرده‎ای 70 بار سوره حمد خواندید و زنده شد تعجب نکنید.

رفع مسمومیت

پیامبر اکرم صلی الله علیه و اله وسلم فرمود:«سوره حمد مایه شفای مسمومیت است»

سوره حمد را بر آبی بخوانید و به بیمار بنوشانید .

سوره حمد را نوشته و آن را بشویید و آب به دست آمده به بیمار مسموم بدهید.

عجایب سوره حمد
معجزه سوره حمد برای شفای مریض
ثواب قرائت سوره حمد :

امام صادق علیه السلام فرمودند:سوره ی حمد سوره ای است که ابتدایش حمد خدا و وسطش اخلاص و آخرش دعا است.

امیرالمومنین علیه السلام فرمود:از پیغمبر خدا صلی الله علیه و آله و سلم شنیدم که فرمود:ای محمد به تو هفت آیه از مثانی و قرآن عظیم داده ایم. پس فاتحه الکتاب را جدا کرد و بر من منت گذاشت آن را در برابر قرآن عظیم قرار داد.

پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله وسلم فرمود:فضیلت سوره حمد مانند فضیلت حاملان عرش است، هر کس آن را قرائت کند، ثوابی مانند ثواب حاملان عرش به او داده می شود.

از پیغمبر خدا صلی الله علیه و آله و سلم شنیدم که فرمود:به تحقیق خدای متعال به من گفته:ای محمد به تو هفت آیه از مثانی و قرآن عظیم داده ایم. پس فاتحه الکتاب را جدا کرد و بر من منت گذاشت آن را در برابر قرآن عظیم قرار داد.

رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمود:اگر سوره حمد را در یک کفه میزان و باقی سوره های قرآن را در کفه دیگر قرار دهند، سوره حمد هفت برابر سنگین تر است.

رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم فرمود:هرکس سوره حمد را قرائت کند خداوند به عدد خواندن تمام کتاب هایی که از آسمان نازل شده به او ثواب و پاداش عنایت می فرماید.

رسول اکرم در می فرماید:هر مسلمانی سوره حمد را بخواند، پاداش او به اندازه کسی است که دو سوم قرآن را خوانده و گویی به هر فردی از مردان و زنان مؤمن هدیه ای فرستاده است . در روایت دیگری آمده است :"گویا همه قرآن را خوانده است ." 3

فواید خواندن سوره حمد
ثواب سوره حمد در زندگی انسان

روش خواندن آن:

  •     از طلوع صبح تا غروب آفتاب در هر ساعات روز سوره حمد را بخوانید .
  •     هنگام قرائت سوره حمد برای اجابت حاجت وقتی به قسمت ایاک نعبد و ایاک نستعین رسیدید حاجت خود را در دل بگویید.
  •     هنگام رفتن به سفر و یا شروع کار جدیدی سوره حمد را بخوانید و وقتی به قسمت اهدنا صراط المستقیم رسیدید نیت خود را در دل بگویید.
  •     در صورت ترس از دشمن شخصی و یا ترس از دزدی در اموالت سوره حمد را بخوانید و وقتی به غیر المغضوب الیهم رسیدید نیت خود را در دل بگذرانید.
  •     اگر نیت دوستی و یا محبت با شخصی را دارید سوره حمد را بخوانید و وقتی به غیر المغضوب علیهم نیت خود را بگویید.
  •     اگر نسبت به کاری و عاقبت کار دودل هستید سوره حمد را بخوانید و در قسمت ولا الضالین نیت خودتان را در دل بگذرانید.
  •     برای افزایش مال و ثروت و رسیدن به تمام خواسته ها و رفع بلاها و حفظ آبرو و . . به صورت مداوم سوره حمد را بخوانید.
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین