پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00010:35 - 1400/12/07

علامت خطرناک در بدن زنان بعد از یائسگی

کارگر آنلاین| یائسگی یکی از مراحل مهم در زندگی زنان است که عوارض متفاوتی دارد. خطر بزرگ بعد از یائسگی سلامت خانم ها را تهدید میکند که حتما باید از آن مطلع شوند.

اگر بعد از یائسگی متوجه خونریزی شدید، حتماً دلایلش را بررسی کنید. اکثر خانم ها ممکن است در مرحله یائسگی تغییراتی را در بدن خود تجربه کنند که معمولاً بین سنینِ 45 تا 55 سال رخ می‌ دهد و اگر 12 ماه پریود نشوند، یعنی یائسه شده اند اما طبق اطلاعات موجود بعضی خانم‌ ها بعد 55 سالگی ممکن است خونریزی بعد از یائسگی را تجربه کنند که این اتفاق طبیعی نیست و نیاز به مراجعه به پزشکِ متخصص دارد. در بین 10 درصد خانم هایی که خونریزی بعد از یائسگی دارند، ممکن است بعضی از آن ها سرطان رحم داشته باشند که البته تعداد این سرطان از سرطان تخمدان یا دهانه رحم بیشتر است.

خونریزی بعد یائسگی
هر خونریزی بعد از یائسگی، علامت سرطان نیست

بسیار مهم است که شما بررسی کنید و ببینید آیا به سرطان دچار شده یا خیر؛ اما نگران نباشید زیرا 90 درصد این خونریزی ها ربطی به سرطان ندارد و توصیه ما این است برای این که اطمینان پیدا کنید، این کار را انجام دهید.

علت خونریزی می تواند پولیپ رحمی یا رشد بافت غیر سرطانی در رحم باشد‌. گاهی اوقات آتروفی داخل رحم اتفاق می‌ افتد که در آن یک نوع خشکی و نازکی در دهانه رحم رخ می‌ دهد و خونریزی‌ به وجود می‌ آورد که خیلی جای نگرانی نیست.
خطر سرطان رحم را می‌ توانید کاهش دهید

طبق اطلاعات موجود از سال 2013؛ شما می توانید با رعایت عوامل مختلف خطر ابتلا به سرطان رحم را کاهش دهید. معمولاً اضافه وزن می‌ تواند افراد بیشتری را درگیر کند؛ پس اگر شاخص توده بدنی شما بالا است، باید بیشتر مراقب خودتان باشید.

رژیم غذایی خود را اصلاح کنید و ورزش کنید تا اضافه وزن تان از بین برود و کم‌تر در معرض خطر ابتلا به سرطان رحم باشید.

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین