پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00010:19 - 1400/12/09

چرا از شر علائم کرونا خلاص نمیشم؟

کارگر آنلاین| موج دوم کرونا افراد زیادی را درگیر کرد. بعد از بهبودی نیز برخی علائم در بیماران ماندگار شده که نگرانی انسان ها را نسبت به این ویروس چند برابر کرده است.

ریکاوری از بیماری های ویروسی زمان مخصوص به خودش را دارد؛ مخصوصاً اگر بیماری ای به شدتِ کرونا باشد که می تواند اعضای داخلی بدن را درگیر کند و روی سلامت ذهن هم اثرگذار باشد و زندگی را از حالت طبیعی خارج کند.

اگر کسی به عفونت شدید التهاب ویروسی دچار شد، احتمالا آسیب زیادی به اعضای بدنش؛ مانند ریه‌ ها و قفسه سینه وارد می‌ شود.

این افراد باید از دستگاه اکسیژن استفاده کنند تا تنفس راحتی داشته باشند و ریه آن ها بتواند بعد از مدتی به حالت طبیعی خودش برگردد. سیستم ایمنی بعد از مبارزه با ویروس ممکن است کمی درگیر باشد.

افرادی هم که بیماری‌ های زمینه‌ ای مانند دیابت و مشکلات مربوط به سیستم ایمنی دارند، زمان طولانی تری برای ریکاوری نیاز دارند و این مسئله اصلاً غیرعادی نیست.

ویروس کرونا
از کجا بفهمیم که به کرونای طولانی مبتلا شده ایم؟

بسیار مهم است که نوع و شدت عفونت را بشناسید و علائم خود را تحت نظر داشته باشید؛ زیرا علائم در افراد مختلف به صورت متفاوتی ظاهر می‌ شود.

بعضی از رایج ترین علائمی که بعد از مدت طولانی در افراد باقی می‌ مانند و نشان دهنده بیماری طولانی مدت هستند، شامل خستگی، کاهش قدرت سیستم ایمنی و سرفه است، زیرا مربوط به مشکلات خواب و گوارشی می باشند؛ همچنین ممکن است که این ویروس به سلامت افراد آسیب وارد کند و باعث مشکلات نورولوژیکی و آسیب به بعضی از اعضای بدن شود.

گاهی اوقات این علائم بیشتر از چند هفته طول می‌ کشد اما به طور میانگین اگر علائم بیش از 2 الی 3 هفته به طول انجامید، یعنی کرونای طولانی دارید.
چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد؟

اگر متوجه شدید که علائم خیلی طولانی شدند یا شدت پیدا کردند، پس حتما به پزشک مراجعه کنید که او می‌ تواند بهترین راهکار را برای شما ارائه دهد. افرادی که علائم شان بیش از یک ماه به طول انجامید، حتماً باید به پزشک مراجعه کنند و بررسی کنند که آیا به کرونا مبتلا شده اند یا خیر.

ماندگاری ویروس
آیا باید تست خاصی را انجام داد؟

پزشک معمولاً برای شما بعضی از تست ها را تجویز می‌ کند اما در چنین حالتی کنترل سطح گلوکز و کلسترول و قلب و عروق توصیه می ‌شود و گاهی اوقات هم آزمایش خون افراد می گیرند.

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین