پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00011:10 - 1400/12/28

درمان بی خوابی با نور خورشید!! + تکنیک

کارگر آنلاین| امروزه مشکلات زندگی در بسیاری افراد باعث بی خوابی های شبانه شده است. اما تکنیک جالبی با یک نور طبیعی برای درمان بی خوابی این افراد وجود دارد.

ساعت درونی بدن ما با نور طبیعی تنظیم می شود و زمان بیداری و خواب ما را تنظیم می کند. زمانی که ما در معرض نور کافی خورشید نباشیم، بدن ملاتونین کمتری دریافت می کند که یک هورمون ضروری برای خواب است و در نتیجه چرخه خواب و بیداری ما به شکل طبیعی کار نمی کند و ما در طول شبانه روز خسته هستیم زیرا نمی توانیم استراحت شبانه خوبی داشته باشیم.

اگر فردی در مدت زمان طولانی در معرض نور طبیعی خورشید قرار نگیرد، قطعاً چرخه خواب او به هم می ریزد و به مشکلات و اختلالات خواب دچار خواهد شد بنابراین بسیار مهم است که در طول روز در معرض نور کافی خورشید قرار بگیرد و در هوای تازه تنفس کند همچنین باید اجازه دهید که نور خورشید به منزل هم بتابد. انجام این کار نه تنها تاثیر مثبتی روی تنظیم ساعت بدنی دارد، بلکه یک راه حل کلیدی برای سلامت ذهنی است ؛ مخصوصاً برای افرادی که از اختلالات مفصلی رنج می برند.

راه حل بی خوابی
راه های موثر برای رفع بی خوابی با نور خورشید

راهکار هایی ساده برای افزایش تابش نور خورشید به داخل منزل وجود دارد که شامل:
تغییر الگوی رنگ

اگر اسباب منزل شما رنگ های تیره ای دارد، بهتر است از رنگ های روشن مثل سفید و دیگر رنگ های خنثی استفاده کنید که نور خورشید بیشتری را جذب می کنند. زمانی که نور خورشید به رنگ های روشن می تابد، بازتاب بیشتری پیدا کرده و در نتیجه جذب نور بالا می رود.

البته منظور ما این نیست که همه لوازم تیره را از منزل خارج کنید، بلکه سعی کنید تیره ها را کم تر کنید و فضای روشنی را در مقابل قسمت هایی که نور تابش دارد، به وجود بیاورید.

رنگ های روشن در منزل
اضافه کردن آینه

شما می توانید بازتاب نور خورشید را در اطراف منزل با اضافه کردن آینه ها افزایش دهید. فرقی ندارد که این آینه در آشپزخانه، پذیرایی یا در اداره باشد، در هر صورت نور طبیعی را بازتاب می دهد و باعث جذب بهتر توسط بدن می شود.
کنار زدن پرده های سنگین و ضخیم

اگر پرده های سنگین و ضخیم مقابل پنجره را گرفته اند، پس قطعا نور طبیعی به اندازه کافی وارد منزل نمی شود. پیشنهاد ما این است که این پرده ها را در طول روز کنار بزنید یا به طور کل از پرده های سبک تر و نازک تر استفاده کنید که بتواند نور خورشید را از خود عبور دهد و وارد منزل کند.

کنار زدن پرده ها
پنجره های جدید اضافه کنید

برای این که نور طبیعی بیشتری وارد منزل تان شود، پنجره ها گزینه های ایده آلی هستند که نه تنها روحیه شما را بهبود می بخشند، بلکه باعث می شوند فضای زیباتری را در خانه به وجود بیاورید و نور خورشید بیشتری را جذب کنید که همه این ها قطعاً خواب شما را در شبانه روز بهتر می کند.

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین